امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

سروش«دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران؛ چهل سالگی» را منتشر کرد

مشاهده ۱۸۸
۱۴۰۰/۰۳/۲۴- ۱۴:۳۲

انتشارات سروش به کوشش مرکز طرح، برنامه و بودجۀ صداوسیما چاپ نخست کتاب «دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران؛ چهل سالگی»را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در بخشی از مقدمۀ کتاب «دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران چهل سالگی» به قلم مصطفی محمدی، رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه رسانه ملی آمده است:

بهمن‌ماه سال 1357 گاهِ مبارکی بود؛ که پس از سال ‌ها ستم دیدگی از استضعاف و مبارزه در مسیر رهایی، آفتاب فجری روشن، چشم ‌اندازی امیدبخش در دل پنجره‌ های مسدود به ناامیدی گشود و دین و دنیای مردم نجیب ایران اسلامی را از مسلخ خودباختگی و فراموشی در دکّه ‌های گمراهی بازار مکارۀ تمدن تاراج گر غربی رهایی بخشید.

امروز از آن گاهِ مبارک، چهل سال می ‌گذرد و این شُمار خجسته از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، سمبل آغازین تکامل، مظهر کمال، جلوۀ پختگی و آغاز پذیرش مسئولیت اصلی آن شناخته می‌شود که این مهم، نجات و عزت ‌بخشی به همۀ مسلمانان و آزادگان و مستضعفان و مظلومان جهان است و به یاری خدا، انقلاب اسلامی ما با وجود همۀ خصومت ‌ها و دشمنی ‌ها از بدو تولدش تا دوران نونهالی، نوجوانی و جوانی ‌اش، سربلند و استوارتر از همیشه، دوران بلوغ و پختگی و محکم ‌تر شدن ریشه ‌های انسجام و تداومش را تجربه می ‌کند و بی ‌تردید از این ‌پس، همۀ ما فرزندان و سربازان انقلاب اسلامی، وظایف سنگین ‌تری بر عهده داریم، زیرا اگر تاکنون تنها وظیفۀ پاسداری از کیان انقلاب و حفظ و تقویت آرمان‌ های مقدّس جمهوری اسلامی را داشته ‌ایم، از این‌ پس مسئولیت صدور ارزش‌ های انقلاب اسلامی چهل ‌ساله بر دوش ما نهاده می ‌شود.

مأموریت امروز ما، معرفی و تبیین دقیق ‌تر چهرۀ انقلاب اسلامی‌ برای جوانانی است که امام(ره)، انقلاب و گاه حتی دوران جنگ تحمیلی را ندیده‌ اند و نگاهشان به سخنان و عملکرد ماست، جوانانی که ممکن است این انقلاب بزرگ و رهایی ‌بخش را بر اساس رفتارهای نادرست برخی از مسئولان غافل یا خطاکاری قضاوت کنند که غالباً کوچک ‌ترین نقشی در شکل‌ گیری و پیروزی این شجرۀ طیبه نداشته ‌اند.

تاکنون آشنایی و انس جوانان با انقلاب اسلامی، بستر تحقق معجزات بسیاری بوده است که یکی از نمودهای روشن آن شهادت قهرمانانۀ جوانان انقلاب و جبهه ‌ندیده، اما بلندهمتی است که جوانمرد و گمنام از این خاک شریف برخاستند و نام بلند ایران و اقتدار اسلام را در سراسر جهان طنین ‌انداز کردند و باصلابت و مردانه در دفاع از حریم حرمتمند آل عبا، به شیوۀ امامشان حسین(ع)، عاشقانه سر و جان دادند و سرافرازی و سعادتمندی دو دنیا را نصیب خود کردند. یکی از این جوانان متولد دهۀ 70 که همه می‌شناسیم، شهید محسن حججی بود که به ‌راستی معجزه ‌ای مبین از ارزش‌ ها و الگوی مجسم انقلابی ‌گری، در آستانۀ چهل ‌سالگی انقلاب را ترسیم کرد.

بر همین اساس و با توجه به حساسیت زمانی و موقعیتی چهلمین فجر انقلاب اسلامی، تلاش داریم ویرایش تازه ‌ای از کتاب دستاوردهای انقلاب اسلامی را منتشر کنیم. این کتاب پیش‌ تر به همّت مرکز طرح و برنامۀ صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، هم ‌زمان با بیست‌ و پنج ‌سالگی انقلاب اسلامی ایران منتشر شده بود و اکنون پس از گذشت 15 سال که انقلاب اسلامی‌پا به عرصۀ چهل ‌سالگی خود گذاشته است، همکاران این مرکز، ویرایش جدیدی از این کتاب را به محضر مبارک صاحب اصلی انقلاب اسلامی، حجت حق ولی ‌الله اعظم(عج)، روح بلند امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی، فرزند و جانشین خلف بنیان ‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و همۀ مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی تقدیم می‌کنند و ...

چاپ نخست این اثر در 672 صفحۀ وزیری، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 170000 در انتشارات سروش منتشر شد.

برای تهیه این کتاب از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرید. همچنین از طریق پیام‌ رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنید.

تصاویر

امتیاز شما