امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

ترویج فرهنگ مصرف بهینه در شبکه استانی زنجان

مشاهده ۲۳۰
۱۴۰۰/۰۳/۲۵- ۰۸:۱۰

مدیر کل صدا و سیمای زنجان از آمادگی این رسانه به منظور تلاش برای اصلاح الگوی مصرف به ویژه در حوزه آب شرب بهداشتی و تصفیه شده خبر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، لطیفی در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهری زنجان، بحران کم آبی را مهمترین معضل و پدیده‌ عصر حاضر دانست و بر تدوین ساز و کار ملی مواجهه با کم آبی تأکید کرد. وی با اشاره به اینکه کشور ما به لحاظ بهره برداری از منابع انرژی از جمله آب در وضعیت نامطلوبی قرار دارد اظهار داشت: باید به منظور فرهنگ سازی عمومی‌ برای اصلاح الگوی مصرف، گام های جدی‌تر و مؤثرتری برداشته و از ظرفیت بالای رسانه ملی نیز استفاده مناسبی شود. مدیر کل مرکز زنجان در ادامه رسالت صدا و سیما را در ترویج فرهنگ مصرف بهینه سنگین و خطیر دانست و افزود: آشنایی عموم شهروندان با دشواری و هزینه بر بودن تولید آب شرب بهداشتی و تصفیه فاضلاب شهری گام موثری در این زمینه است و ما این آمادگی را داریم که با مشارکت اداره آب و فاضلاب، تهدید پیش روی کشور در حوزه کم آبی را به شکل مبسوط منعکس کنیم.

جزءقاسمی، مدیر عامل شرکت آبفای استان هم با قدردانی از دقت نظر رسانه استانی در ترویج استفاده بهینه از منابع آبی استان افزود: تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای زنجان، ابهر، ماهنشان و دندی در دست بهره برداری بوده و در شهرهای زرین آباد، ارمغانخانه و خرمدره نیز در دست احداث است. جزءقاسمی‌گفت: این شرکت با رشد ۹ درصدی در جمعیت تحت پوشش تأسیسات فاضلاب شهری، بیش از ۳۰۱ هزار نفر را تحت پوشش خدمات جمع آوری بهداشتی فاضلاب قرار داده است.

امتیاز شما