امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

جایگاه زنان ‌و ‌توسعه در نظام جمهوری اسلامی ایران روی میز «پیشران»

مشاهده ۱۴۷
۱۴۰۰/۰۳/۲۵- ۰۹:۰۱

برنامه «پیشران» امروز ۲۵ خرداد با موضوع جایگاه زنان ‌‌و توسعه در نظام جمهوری اسلامی ایران از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «پیشران» امروز دکتر پازوکس، کارشناس حوزه اجتماعی زنان از انواع برنامه‌ ریزی در ایران و میزان رویکرد نظام اسلامی‌ به رفع مشکلات و مسائل زنان در برنامه‌ های توسعه می‌گوید.

اسلام و نظام حقوقی آن با تکیه بر شناخت و ایمان به خداوند متعال و با هدف تبیین نظام‌ مند حقوق و مسؤلیت‌ های زنان در عرصه‌ های حقوق فردی، اجتماعی و خانوادگی تدوین شده است. این منشور بر تبیین حقوق و تکالیف زنان در اسلام اهتمام داشته و مبتنی بر قانون اساسی، اندیشه‌ های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و با بهره‌ گیری از سند چشم‌ انداز 20 ساله و سیاست‌ های کلی نظام و با لحاظ قوانین موجود و خلأها و کاستی‌ های آن و به منظور تحقق عدالت و انصاف در جامعه زنان مسلمان است.
در برنامه‌ های اول و دوم توسعه در محور زنان، افزایش سطح سواد عمومی زنان، ارتقای سلامت آنان و برنامه‌ های اوقات فراغت و تربیت بدنی زنان مورد توجه بود و در برنامه سوم یکی از مواد برنامه، مختص توسعه مشارکت‌ های فرهنگی اجتماعی زنان در نظر گرفته شده بود. در برنامه چهارم توسعه نیز علیرغم درک ضرورت توجه به مسائل زنان و خانواده، محورهای مهمی نیز مغفول واقع شده است که در این برنامه اشاره می‌ شود.
برنامه «پیشران» کاری از گروه جامعه رادیو فرهنگ را می توانید ساعت ۱۶ روی موج ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

امتیاز شما