امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

صیانت از هویت ایرانی _ اسلامی با ابزار هنر و به پشتوانه حوزه‌های علمیه

مشاهده ۱۷۹
۱۴۰۰/۰۳/۲۵- ۱۶:۲۴

مدیر کل صدا و سیمای زنجان در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه استان گفت: حوزه‌های علمیه یکی از مراکز مهم مولد فرهنگ در کشور بوده و همواره نقش مؤثری در هدایت افکار و فرهنگ ها در جامعه دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، لطیفی نمونه مهم و بارز این مسئله را شکل‌گیری و ظهور انقلاب اسلامی‌ با خروش مردم و هدایت و رهبری حوزه‌های علمیه و روحانیت دانست که یکی از مهم‌ترین انقلاب‌های تاریخ را رقم زد. وی به لزوم همکاری‌های بیش از پیش حوزه‌های علمیه با شبکه استانی زنجان اشاره کرد و افزود: صدا و سیما به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یک دانشگاه عمومی است و حوزه‌های علمیه نیز می توانند پشتوانه فکری مؤثر بر حوزه‌ برنامه سازی بوده و این تعاملات قطعاً می‌تواند در بسط و گسترش فرهنگ ناب اسلامی اثرگذار باشد. مدیر کل صدا و سیمای استان در حاشیه بازدید از واحد تولید پویانمایی حوزه علمیه مستقر در مسجد جامع زنجان گفت: پویانمایی و باز تولید مواریث فرهنگی و هویت ایرانی _ اسلامی در این قالب هنری، می تواند در مواجهه با فرهنگ جهانی مهاجم و صیانت از ذخایر و داشته‌های معنوی و دینی و تعامل تأثیرگذار و جذب مخاطبان نوجوان مؤثر و کارآمد باشد. لطیفی در پایان بر آمادگی شبکه استانی زنجان به منظور افزایش تعاملات فی مابین و برنامه سازی مشترک با حوزه‌های علمیه استان و همچنین پوشش خبری اخبار حوزه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری، مدیر حوزه‌های علمیه استان نیز در این دیدار با قدردانی از توجه و اهتمام رسانه استانی به حوزه‌های فرهنگی و موضوعات دینی و مذهبی اظهار داشت: صدا و سیما در خط مقدم جنگ نرم با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد و در این مسیر حوزه‌های علمیه قطعاً می توانند با استفاده از نیروهای مستعد، علما و روحانیون یاری‌گر رسانه ملی و استانی باشند. حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نگاه نو و دور اندیشی حوزه‌های علمیه، یکی از اساسی ترین گام ها در این مسیر، نگاهی دور اندیشانه و تحول گرا در زمینه تبلیغ و طراحی نظام جامع ارتباطی و تبلیغی پویا و متناسب با چشم انداز آینده از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما است. وی با تشکر از تولید و پخش برنامه‌های دین محور با موضوع مهدویت و پاسخ به شائبه‌ها و سؤالات جوانان افزود: تبلیغ رسانه ای دین با توجه به گستره مخاطبان رسانه ملی، کاری اثرگذار و ارزشمند است و افزایش سواد رسانه ای مخاطبان را در جامعه در پی دارد.

امتیاز شما