امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

افزایش مشارکتی مردمی در از بین بردن کرونا در «سرزمین من»

مشاهده ۲۱۷
۱۴۰۰/۰۳/۲۶- ۱۲:۲۶

برنامه « سرزمین من » امروز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه به افزایش مشارکتی مردمی در از بین بردن کرونا و موضوع انتخابات ۱۴۰۰ می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سرزمین من» 27 خرداد، در آیتم نگاهی به کرونا بیماری قرن، با صاحب نظران درباره اهمیت افزایش مشارکتی مردمی در از بین بردن کرونا در ایران گفت و گو می‌ کند.
برخی از متخصصان اپیدمولوژی بر این باروند که شناسایی عوامل موثر بر نقش آفرینی مردم، در کنار سایر اقدامات بازدارنده و درمانگر، بخش وسیعی از پروژه مقابله با  ویروس کرونا محسوب می‌ شود و مشارکت مردم، مهم ترین عامل موفقیت در شکست کرونا است و آنها باید با کاهش روابط بین فردی و دوری از فعالیت های جمعی و تجمعات، این زنجیره را قطع کنند.
در بخشی دیگر از برنامه به بررسی معماری امام زاده‌ ها و بقاع متبرکه خواهیم پرداخت. بدون شک، شهر اسلامی، ترکیبی از روح و جسم است که معماری و فضاهای شهری،  پیکره اصلی آن را تشکیل می دهند و روح آن مجموعه، هم باورها و اعتقادات و مراسم حاکم بر آن است. می توان گفت در تمام ادیان و فرهنگ ها، اگر به هر شهر در هر نقطه ای از جهان قدم بگذاریم، مشخصه ویژه آن فرهنگ و تمدن را در آن جا حس خواهیم کرد. مشخصه شهر اسلامی‌، با ویژگی مذهب تشیع در معماری بناها و بقاع متبرکه تجسم عینی یافته است. به طوری که در جهان اسلام، شهرهای نجف، کربلا، سامرا، مشهد، قم و ... ، اصلی ترین هویت اسلامی‌ شیعی خود را در سایه وجود اماکن مقدسی چون مقابر امامان شیعه کسب کرده اند.
برنامه «سرزمین من » به تهیه کنندگی امیررضا راز ، ساعت ۱۲:۴۵ روی موج ۱۰۶ مگاهرتز رادیو فرهنگ شنیده می‌ شود.

امتیاز شما