امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
تلاش گسترده صدا و سیمای خراسان رضوی در مخابره اخبار انتخابات 28 خرداد
تلاش گسترده صدا و سیمای خراسان رضوی در مخابره اخبار انتخابات 28 خرداد

روزی که در خراسان رضوی تاریخی شد

مشاهده ۶۹۹
۱۴۰۰/۰۳/۲۸- ۲۱:۳۲
تعداد بازدید:699

صدا و سیمای خراسان رضوی در روز بزرگ انتخابات 28 خرداد 1400، همسو با حماسه پرشور ملت ایران در پای صندوق‌های رأی، با ثبت تصاویر نابی از این حضور گسترده و مخابره اخبار آن، روایتگر بخش دیگری از افتخارات تاریخ انقلاب اسلامی بودند.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت اطلاعات و اخبار صداوسیمای خراسان رضوی با تجهیز و آمادگی بیش از شش گروه خبری در سطح شهر مشهد مقدس به همراه بیش از 30 خبرنگار آزاد در شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله شهرستان‌های گناباد، تربت حیدریه، کاشمر، سبزوار و نیشابور به انعکاس حماسه پرشور و شعورمردم استان خراسان رضوی در پای صندوق های رای پرداختند و بخش های مهم خبری را با اولویت دارترین موضوع یعنی انتخابات به سمع و نظر مردم شریف خراسان رضوی رساندند. پیش بینی شش بخش خبری در رادیو خراسان رضوی و هفت بخش خبری در تلویزیون که به صورت زنده و مستقیم پخش شد. همچنین شاهد ارتباطات زنده رادیویی و تلویزیونی بسیاری از سطح استان خراسان رضوی بودیم. همکاران و هنرآموزان باشگاه خبرنگاران جوان هم در تلاشی مضاعف برای همکاری در شور و شعور سیاسی و اجتماعی مردم در 28 خرداد حضوری گسترده داشتند.

«روز سرنوشت» عنوان ویژه برنامه رادیویی خراسان رضوی بود که به مدت 20 ساعت از 06:30 صبح آخرین جمعه خرداد ماه همزمان با حضور شور آفرین مردم شهید پرور و ولایت مدار ایران اسلامی و خراسان رضوی تولید و پخش شد. در این روز پنج گروه تولیدی رادیو با استقرار در استودیو تولید و پخش، هر 4 ساعت فعالیت، برنامه را به یکدیگر تحویل و ادامه دادند و ارتباطات واحدهای پرتابل و گزارشگران را از اقصی نقاط استان پشتیبانی کردند. گروه‌های گزارشگران نیز در سطح استان، همدوش با مردم جشن بزرگ انقلاب را رقم زنند. در ستاد انتخابات استان نیز گروه تولیدی با گزارش لحظه به لحظه از آخرین اتفاقات و ابلاغیه‌های ستاد انتخابات، مردم را مطلع کردند. پخش سرودهای ملی و انقلابی، حضور شخصیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و گفت‌وگو با آنان در برنامه، محتواهای گزیده از فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به همراه پخش بخشنامه‌های انتخاباتی و گفت‌ و گو با مسئولان و متولیان ستاد انتخابات استان مهمترین بخش های برنامه بود. حدود 100 نفر از همکاران متعهد و پرتلاش رادیو در تولید ویژه برنامه «روز سرنوشت» نقش داشتند.

«برای ایران» هم عنوان ویژه برنامه تلویزیونی خراسان رضوی بود که به مدت 20 ساعت از ساعت 06:30 صبح روز 28 خرداد ماه آغاز و تا 2 بامداد روز بعد زنده و مستقیم پخش شد. این برنامه ترکیبی با مأموریت انتقال حال و هوای روز انتخابات و با حضور میلیونی و همیشگی مردم ولایت مدار خراسان رضوی در قاب تلویزیون استانی گنجانده شد. اعزام دوربین و امکان برقراری ارتباطات زنده از گوشه و کنار شهر مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی از ویژگی‌های این برنامه بود. عزیمت 20 گروه تلویزیونی به علاوه همکاری خبرنگاران مستقر در شهرستان‌ها و ارسال به موقع صدا و تصویر در سطح استان خراسان رضوی حکایت از شوری رسانه‌ای داشت و اما در مشهد مقدس استقرار امکانات پخش زنده در ستاد انتخابات استان و حرم مطهر رضوی همچنین مساجد بزرگ شهر امکان ارتباطات بسیاری را با شبکه استانی و شبکه‌های سراسری فراهم ساخت. ویژه برنامه «برای ایران» با دعوت از چهره‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی مباحث کارشناسی و تحلیلی پیرامون انتخابات و حضور همیشگی مردم در پای صندوق های اخذ رای را بررسی و با پخش گزارش های زنده و ضبطی از حضور امت ولایت‌مدار با آنان گفت‌وگو کرد. پخش نواهای ملی و سرودهای حماسی، همچنین گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر و بیانات رهبر معظم انقلاب زینت‌بخش این برنامه بود. در ضمن گزارش لحظه به لحظه با ستاد انتخابات و اعلام آخرین رویدادها و اخبار استان و کشور و اطلاع رسانی مهمترین ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های ستاد انتخابات کشور در دستور کار برنامه‌ قرار داشت. این برنامه با همکاری بیش از 300 نفر تهیه کننده، کارگردان، صدابردار، تصویربردار، همکاران فنی تولید و عوامل پخش، خبرنگاران مستقر در شهرستان‌ها و خبرنگاران آزاد و نیروهای صیانت و حفاظت صدا و سیمای خراسان رضوی اجرا شد تا آیینه تمام نمای شور و شعور مردمان ولایت مدار خراسان رضوی در انتخابات 1400 باشد. 

امتیاز شما