امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

روایت بهروز رضوی از برگ هایی از زندگی بهاءالدین خرمشاهی در «رادیو کتاب»

مشاهده ۲۰۱
۱۴۰۰/۰۳/۲۹- ۰۶:۵۶

شبکه رادیویی فرهنگ از 29 خرداد در برنامه «رادیو کتاب»، به خوانش کتاب «زندگینامه بهاءالدین خرمشاهی» با صدای بهروز رضوی می پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «رادیو کتاب» از 29 خرداد تا 1 تیر، بخش هایی از کتاب «زندگینامه بهاء الدین خرمشاهی» خوانده می‌شود.

نویسنده این کتاب، بهاءالدین خرمشاهی است و داستان را در قالب روایی نگاشته است. بهاءالدین خرمشاهی از جمله برجسته‌ ترین مترجمان و نویسندگان معاصر به شمار می‌ رود که تألیفات و ترجمه‌ های فراوانی دارد و بخش عمده آنها در چهار حوزه دین، حافظ پژوهی، قرآن و فلسفه متمرکز هستند. این چهره ماندگار با نثری شیرین، شیوا و خواندنی، قرآن کریم را بی آنکه دچار تکلف و تصنع شود، به فارسی ترجمه کرده است.
از آثار تألیفی خرمشاهی می‌ توان به «فرهنگ موضوعی قرآن مجید»، «ذهن و زبان حافظ»، «حافظ‌‌‌‌‌ نامه»، «سیر بی‌ سلوک»، «چهارده روایت»، «قرآن و قرآن‌ پژوهی»، «دایره‌المعارف تشیع»، «کتیبه‌ ای بر باد» و «پوزیتیویسم منطقی» اشاره کرد.
خرمشاهی در زمینه‌ ترجمه هم آثاری چون «هنری میلر» اثر «جورج ویکس»، «شیطان در بهشت» اثر «هنری میلر»، «علم در تاریخ» اثر «جان برنال»، «هابیل و چند داستان دیگر» اثر «میگل داونامونو»، «عرفان و فلسفه» اثر «استیس»، «درد جاودانگی» اثر «میگل داونامونو»، «علم و دین» اثر «ایان باربور»، «اندیشه سیاسی در اسلام معاصر» اثر «حمید عنایت» ، «دین پژوهی» اثر «میرچا الیاده» و «درآمدی بر تاریخ قرآن» اثر «ریچارد بل» را در کارنامه دارد.
شنوندگان رادیو فرهنگ می توانند برنامه «رادیو کتاب» را ساعت ۲۳:۳۰، به تهیه کنندگی فریده گودرزی ‌‌و صدای بهروز رضوی دنبال کنند.

امتیاز شما