امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به موسیقی کودکان همراه با مسعود نظر در «نیستان»

مشاهده ۱۲۶
۱۴۰۰/۰۳/۳۰- ۰۹:۳۸

مجله «نیستان» رادیو فرهنگ، امشب به گفت و گو با مسعود نظر، آهنگساز آثار موسیقایی کودکان، معرفی آلبوم «ابریشم خیال»، شرح پیوند شعر و موسیقی آوازی در تکنوازی از استاد کیوان ساکت و ... اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «نیستان» 30 خرداد، رضا مهدوی، موسیقی شناس و کارشناسی ارشد موسیقی رسانه به عنوان کارشناس مجری، به گفت و گو با مسعود نظر، آهنگساز، خالق آثار موسیقایی کودکان و نوازنده ساز ویولنسل می‌ پردازد. در این بخش موسیقی کودک از دیروز تا امروز، شاخص های آن و آثار مسعود نظر معرفی و بررسی می‌ شود.
در بخش اطلاع رسانی و اخبار موسیقی نیز ندا رادمهر با ابوسعید مرضایی، آهنگساز و نوازنده سه تار در خصوص آلبوم «باد» که با همراهی تنبک و اودونوازی استاد فربد یداللهی ساخته شده، گفت و گو می‌ کند.
در بخش تازه‌ های موسیقی برنامه «نیستان»، فرنوش تدین آلبوم «ابریشم خیال» اثری به آهنگسازی هوشنگ فراهانی با صدای حمید هادی را معرفی می‌کند. این آلبوم مجموعه ای از چند ترانه، تک نوازی و آواز برگرفته از بخش های مختلف خراسان است که توسط هوشنگ فراهانی، آهنگساز و نویسنده برای سازهای ایرانی تنظیم شده است. این مجموعه با صدای حمید هادی، خواننده موسیقی ایرانی و موسیقی مقامی خراسان منتشر شده است.
در بخش از ایده تا اجرا هم استاد کیوان ساکت به پیوند شعر و موسیقی آوازی در تکنوازی اشاره کرده ‌و در این زمینه اجرایی خواهدداشت.
برنامه «نیستان» ساعت ۲۲ به تهیه‎‌کنندگی وحید رستگاری و همراهی یلدا احتشامی، از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما