امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

افتتاح جشنواره ملی «چلچراغ» در شیراز

مشاهده ۳۰۵
۱۴۰۰/۰۳/۳۰- ۱۲:۲۳

جشنواره ملی «چلچراغ» صدا و سیمای فارس در سالروز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی علیه السلام رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آیت الله دژکام، تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی علیه السلام در مراسم آغاز به کار این جشنواره، با قدردانی از عملکرد صدا و سیمای فارس در برگزاری جشنواره «چلچراغ» گفت: امیدواریم امسال با همکاری صدا و سیما، جشنواره رادیویی «چلچراغ» به صورت تلویزیونی هم برگزار شود.

سید تقی سهرابی، مدیر کل صدا و سیمای فارس هم گفت: در سال‌های گذشته جشنواره «چلچراغ» از پرمخاطب ترین برنامه‌های مذهبی صدا و سیما بوده و توانسته در معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام نقش آفرینی کند. سهرابی افزود: صدا و سیما بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی‌، کار‌های مختلفی در حوزه سخت‌افزاری از جمله راه اندازی بزرگترین استودیو تلویزیونی در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) و از نظر نرم‌افزاری هم ساخت برنامه‌ های متعدد مرتبط با حرم مطهر احمدی و محمدی علیهم السلام در سیما، صدا، خبر و فضای مجازی انجام داده است. وی با نام بردن از جشنواره «چلچراغ» به عنوان یکی از برنامه‌ های موفق صدا و سیمای فارس که در این زمینه فعالیت داشته است، از حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و همچنین شورای اسلامی‌ شهر و شهرداری شیراز خواست با رسانه ملی برای تولید برنامه‌های نمایشی و تولید سریال در خصوص این امام‌زاده جلیل القدر همکاری کنند.

مدیرکل شبکه استانی فارس در ادامه افزود: تمهیدات و زیرساخت‌های رسانه‌ای لازم در حرم مطهر در نظر گرفته شده است و در هر نقطه از حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام که لازم باشد، ارتباط تصویری با شبکه‌های مختلف در سراسر جهان برقرار می‌ شود. سهرابی با اشاره به ایجاد و احداث سخت‌افزاری از جمله استودیو و اتاق فرمان حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه السلام تصریح کرد: در کنار توسعه زیر ساخت ها که امری ضروری است، توجه به تولید محتوا برای تبیین بیش از پیش جایگاه سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، باید با حساسیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد. وی همچنین به ارائه طرح و تولید سریال «حضرت احمدبن موسی(ع)» که در سال 95 ارائه شد، اشاره و تصریح کرد: اگر شهرداری و شورای اسلامی‌ شهر شیراز همکاری کنند، رسانه ملی آماده ساخت این سریال است.

مدیر کل صدا و سیمای فارس در خصوص جشنواره ملی «چلچراغ» هم گفت: همه تهیه کنندگان و هنرمندان و مستندسازان می‌توانند آثار خود را با موضوع شاهچراغ در اختیار صدا و سیما قرار دهند تا این آثار با کمک رسانه ارزیابی و پخش شود. سهرابی افزود: در نخستین جشنواره از ۳۲۹ اثر حرفه‌ای ارسالی، ۹۰ اثر مردمی‌ بود که با امکاناتی که در اختیارشان بود، به تولید محتوا در زمینه این امام‌زاده پرداختند، همچنین ۱۳۶ اثر در حوزه رادیو نما و ۲۳۰ هنرمند از ۲۲ استان کشور در این خصوص برنامه ساختند.

مدیرکل شبکه استانی فارس در پایان با اشاره به افزایش آثار ارسال شده در سال ۹۹ به هزار و ۶۲۵ اثر گفت: بیش از ۱۱۶ ساعت برنامه از تولیدات این جشنواره از شبکه‌های مختلف پخش شد.

علاقه‌ مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار رادیویی خود را در زمینه معرفی حضرت احمد بن موسی(ع) به دبیرخانه جشنواره به نشانی صدا و سیمای فارس ارسال کنند.

 

تصاویر

امتیاز شما