امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

شبکه آفتاب در انتخابات 1400 خوش درخشید

مشاهده ۲۴۴
۱۴۰۰/۰۳/۳۱- ۱۰:۰۹

شبکه استانی آفتاب در 28 خرداد، زیباترین جلوه‌های عشق و همدلی و حضور پرشور و حماسی مردم استان مرکزی را که در لبیک به مقتدای خود، بار دیگر پای صندوق های رأی حماسه آفریدند، به نمایش گذاشت و خوش درخشید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای شبکه آفتاب با تهیه و پخش برنامه‌های مختلف تلویزیونی همچون ویژه برنامه زنده «برای وطنم» از آغازین ساعات روز انتخابات به مدت 20 ساعت جلوه‌های عشق و همدلی و حضور پرشور و حماسی مردم استان مرکزی را در بیش از 30 نقطه از شهرها و روستاهای مختلف استان به تصویر کشاند و با برقراری ارتباط های متعدد و تصویری با شبکه‌های سراسری همچون شبکه شما (16 ارتباط)، شبکه خبر (16 ارتباط)، شبکه آموزش (8 ارتباط)، شبکه یک سیما (3 ارتباط)، شبکه دو سیما (9 ارتباط)، شبکه سه سیما (5 ارتباط)، شبکه چهار سیما (4 ارتباط)، شبکه پنج سیما (4 ارتباط)، شبکه قرآن (5 ارتباط) و سایر شبکه‌های ملی و استانی (12 ارتباط) و همچنین برقراری ارتباط زنده با شعب اخذ رأی در سطح شهر اراک و دیگر شهرستان‌ها و نیز ستاد مرکزی انتخابات در استان و نیز پخش فیلم سینمایی مرتبط و... توانست جمعاً به مدت 1276 دقیقه این اقتدار و حماسه حضور پرشور مردم را به قاب تصویر کشاند و تقدیم نگاه گرم بینندگان این رسانه استانی کند. همچنین در تمام برنامه‌های سیمای آفتاب به صورت همزمان و مستمر، بیش از 900 دقیقه زیرنویس های انتخاباتی و اطلاعیه‌های مربوط به ستاد انتخابات کشور تهیه و پخش شد.

صدای شبکه آفتاب نیز با تهیه و پخش برنامه‌های مختلف رادیویی از جمله ویژه برنامه زنده «گلبرگ حضور»، به مدت 20 ساعت همچون سیمای آفتاب از آغازین ساعات شروع انتخابات فعالیت خود را آغاز کرد و با برقراری ارتباط مستمر رادیویی با 19 مرکز استان و همچنین 11 ارتباط با شبکه‌های مختلف سراسری و نیز برقراری ارتباط با شعب اخذ رأی در سطح استان با تیمی متشکل از 6 تهیه کننده، 9 گوینده، 6 گزارشگر در سطح شهر اراک، 8 گزارشگر خبرنگار،  3 گزارشگر افتخاری، 2 عکاس و تهیه کننده رادیو نما و 6 شیفت نظارتی و پخش، توانست جمعاً به مدت 1350 دقیقه انعکاس حضور پرشور و افتخار آفرین مردم استان در انتخابات 28 خرداد را به سمع و نظر شنوندگان ارجمند رادیو آفتاب برساند.

خبر شبکه آفتاب نیز در این روز ملّی، در بخش های مختلف خبری رادیو، تلویزیون، سایت خبرگزاری صداوسیمای استان و... فعالیت چشمگیری داشت و از ابتدای صبح روز انتخابات تا ساعت 2 بامداد روز 29 خرداد، مجموعاً 600 دقیقه شامل 28 بخش خبری ویژه انتخابات را به روی آنتن صداوسیمای استان مرکزی ارسال کرد که در این بخش ها علاوه بر اخبار انتخابات، ارتباط های زنده رادیویی و تلویزیونی با ستاد انتخابات و خبرنگاران مستقر در شهر اراک و نیز دیگر مناطق استان برقرار شد. همچنین انتشار بیش از 550 عنوان خبر، عکس، فیلم و گزارش با موضوع انتخابات در کانال تلگرام، سروش، اینستاگرام و خبرگزاری صدا و سیما، ارسال بسته‌ها و گزارش های متعدد خبری به تهران، ارتباط زنده تصویری با شبکه خبر، ارتباط تلفنی رادیویی خبرنگاران با شبکه‌های سراسری رادیو، پوشش خبری 12 شهرستان استان، ارتباط تصویری با ستاد انتخابات، ارتباط زنده با شعب اخذ رأی، هماهنگی برای ارسال تصاویر زنده خبری خبرنگاران شهرستان‌ها و انتشار آن در قاب سیمای شبکه آفتاب، تغییر دکور استودیو خبر و نورپردازی آن و... از دیگر اقدامات ویژه معاونت خبر در روز انتخابات 28 خرداد بود.

فضای مجازی شبکه آفتاب هم در کنار دیگر حوزه‌های صداوسیمای استان در این روز سرنوشت ساز، با رصد دقیق روند انتخابات و بازتاب آن از رسانه‌های داخلی و خارجی و نیز برگزاری پویش مردمی‌به منظور ارسال تصاویر از شعب اخذ رأی و ثبت تجلی حضور و مشارکت پرشور مردم همراه مخاطبان خود در سراسر کشور بود و با بیش از 130 عنوان در قالب بخش هایی نظیر نیشگون، برگه رأی، نبایدهای انتخابات، گام دوم، ذره‌بین، مشتلق، آقای پاکیزه در ساختار رسانه ای و تولیدی انیمیشن، رئال موشن، موشن گرافیک، ویدئو کامنت، استندآپ، عکس نوشته، پوستر اینفو و... با محوریت موضوعاتی همچون انتقاد به برخی رویه‌های غلط در انتخابات، تبیین انتخابات در ایران و مقایسه با سایرملل، تشریح  نبایدها در فرهنگ سیاسی، تبلور بیانیه گام دوم در انتخابات پیش رو، بررسی تحولات انتخابات شوراها در استان مرکزی، خبرهای خوب و امید آفرین در استان، طنز نقد انتخابات وعده‌ها، آمار و اطلاع رسانی و... به پوشش ویژه و مجازی این روز ماندگار در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت مرکز  پرداخت. نکته قابل توجه دیگر اینکه، فضای مجازی شبکه آفتاب علاوه بر موارد فوق، به عنوان مکملی برای انتشار آثار تولیدی و برنامه‌های ویژه صدا، سیما و خبر شبکه آفتاب با استفاده از ظرفیت تمام پلتفرم های موجود خود در عرصه فضای مجازی و صفحات اجتماعی، نقش بسزایی ایفا و آثار زیادی را در این خصوص منتشر کرد.

روابط عمومی صداوسیمای استان مرکزی نیز همچون دیگر مناسبت های ملّی، در این روز مهم و تاریخی،  به صورت ویژه و در قالب یک همکاری خوب و تعاملی با حوزه‌های سیما، صدا، خبر و فضای مجازی رسانه استانی، به پوشش آنی و انعکاس لحظه ای اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به انتخابات و همچنین ویژه برنامه‌های مختلف شبکه آفتاب در کانال ها و گروه‌های خبری و رسانه ای استانی، کشوری و سازمانی پرداخت. همکاران این واحد علاوه بر ثبت و انتشار تصاویر حضور پرشور مردم در پای صندوق های شعب مختلف رأی از طریق صفحات اختصاصی روابط عمومی، خبرگزاری مرکزی و معاونت فضای مجازی شبکه آفتاب در صفحات اجتماعی  و وب سایت مرکز، با ثبت و انتشار گوشه ای از قاب تصویر تلاش همکاران واحدهای مختلف صدا و سیمای استان و نیز خبرنگاران و گزارشگران مستقر در شهرستان‌ها در این مهم نقش مؤثری داشتند. طراحی و تهیه بیش از 32 پوستر تصویری متشکل از 220 عکس از فعالیت ها و تلاش بی وقفه و جمعی همکاران در سطح استان در ساعات مختلف، پاسخگویی آنلاین و 22 ساعته به پیامک ها و تلفن‌های مردمی از نقاط مختلف استان و شعب اخذ رأی، پاسخگویی و رصد لحظه ای سامانه 162 و انعکاس موارد قابل پیگیری به حوزه‌های صفی و مدیران مربوطه، رصد و انعکاس همزمان برنامه‌ها در قاب شبکه‌های سراسری و دیگر شبکه‌های استانی، آرشیو و پوشش تصویری و خبری ویژه برنامه‌های اصلی مرکز، قرعه کشی و انتخاب بیش از 20 برنده و برگزیده در مسابقه پیامکی «کلام امام» ویژه انتخابات، ارسال پیامک های متعدد موضوعی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و محوریت اهمیت انتخابات 1400 و حضور حداکثری و پرشور مردم شریف در این دوره و بسیاری موارد دیگر  به عنوان پل ارتباطی میان مردم عزیز و مخاطبان همیشگی صداوسیمای استان مرکزی با برنامه‌ها و مدیران رسانه استانی بخش دیگری از تلاش همکاران روابط عمومی‌شبکه استانی آفتاب به مناسبت انتخابات 28 خرداد بود.

امتیاز شما