امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

میدان داری مردم در انتخابات به روایت شبکه استانی قم

مشاهده ۳۹۰
۱۴۰۰/۰۴/۰۲- ۰۸:۲۴

صدا و سیمای قم با پوشش رسانه ای اخبار حضور مردم قم پای صندوق های رأی در 28 خرداد، راوی حماسه ای بزرگ در سال 1400بود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این رسانه ماه‌ها پیش با تشکیل شورای انتخابات مرکز به دبیری معاون خبر این مرکز، 41 جلسه و نشست با مسئولان استان، استادان حوزه و دانشگاه و صاحبنظران سیاسی برای رصد جریانات سیاسی و سیاست گذاری برنامه‌های انتخاباتی برگزار کرد که در نوع خود بی سابقه بود.

معاونت خبر مرکز قم با تولید 50 گزارش موضوعی از دوره ثبت نام تا تبلیغات نامزدها، تولید 21 بسته انتخاباتی با عنوان «میدان سرنوشت» و تولید و پخش 6 برنامه زنده «گفت و گوی خبری» تا روز قبل از انتخابات فعالیت مستمری داشت. این معاونت با تجهیز و استقرار 17 گروه خبری در روز 28 خرداد به پوشش خبری روز انتخابات پرداخت که حاصل آن 16 ارتباط زنده تلویزیونی و 24 ارتباط زنده رادیویی با شبکه‌های ملی و استانی، پخش 9 بسته خبری سیما و 12 بسته خبری رادیویی در روز انتخابات و تولید 12 گزارش موضوعی در روز انتخابات بود. همچنین ارسال 43 فرآورده خبری رادیویی و تلویزیونی به تهران در روز انتخابات و بارگذاری ده‌ها خبر کوتاه و تفصیلی در پایگاه اطلاع رسانی مرکز قم، خبرگزاری صدا و سیما و کانال های فضای مجازی از دیگر فعالیت‌های این معاونت به مناسبت برگزاری انتخابات 28 خرداد به شمار می رود.

رادیو قم هم با تولید و پخش برنامه‌های مختلف قبل از انتخابات، افکار شنوندگان خود را به این موضوع مهم کشور سوق داد. تولید و پخش 33 برنامه 30 دقیقه ای با عنوان «بهترین انتخاب»، میزگرد «مسیر پیشرفت» در 10 برنامه 45 دقیقه‌ای، برنامه ترکیبی «پاستور» در 40 برنامه 10 دقیقه‌ای، 25 آنونس انتخاباتی، 38 گزارش ووکس پاپ و 80 برنامه «پیام روز» ارتباط با مسئولان استانی و اطلاع رسانی آخرین رخدادهای انتخاباتی از جمله فعالیت های رادیو قم در قبل از روز انتخابات بود. این رادیو با برنامه «شکوه همدلی» از 6 بامداد روز انتخابات تا 2 بامداد روز بعد بیش از 20 ساعت برنامه زنده ویژه داشت که 103 ارتباط با گزارشگران سطح شهر، 16 ارتباط با شبکه‌های سراسری صدا، 25 ارتباط با شبکه‌های صدای استانی، 19 ارتباط با مسئولان اجرایی انتخابات در سطح استان و 26 ارتباط زنده با گزارشگران مستقر در شهرها، روستاها و بخش های استان حاصل آن بود. علاوه بر این برنامه‌های پرمخاطب «سلام زندگی»، «بی تعارف»، «کاشانه»، «فصل جوونی» و «عصر به خیر قم» هم قبل از روز انتخابات به صورت مستقیم و غیر مستقیم به موضوع انتخابات سرنوشت ساز 1400 پرداختند.

شبکه نور نیز در قالب 450 دقیقه بخش کارشناسی و نمایشی در سه برنامه پرمخاطب «پلاک 16»، «مهربانو» و «صبحانه»، 33 برنامه «برگ سرنوشت» در  1485 دقیقه، سه برنامه «درشهر» در  30 دقیقه و 18 برنامه «چهارده دوصفر»، مسابقه «سیزده به اضافه شش»، «دولت من»، مسابقه پیامکی «انتخابات»، پخش وله‌های دعوت مشاهیر، علما و بزرگان سیاسی و ورزشی استان از مردم برای شرکت در انتخابات و فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های نمایشی در روزهای قبل از انتخابات به این مهم پرداخت. سیمای مرکز قم همچنین با 19 ساعت ویژه برنامه «برگ سرنوشت» و استقرار چهار واحد سیار در ستاد انتخابات استانداری قم، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد حضرت زینب کبری سلام الله علیها و مسجد طفلان مسلم، یک واحد سیار اوی وست در گستره شهر و دو تیم ارتباطی اینترنتی مستقر در شهرهای کهک و جعفریه و تیم برنامه «مداد رنگی» به منظور اجرای برنامه برای کودکان در شعب اخذ رأی در روز انتخابات حد نصاب جدیدی در برنامه سازی و انعکاس شور مردمی رقم زد.

معاونت فضای مجازی مرکز قم نیز با تولید بیش از 430 قطعه عکس نوشت، پوستر، اینفوگرافی، ویدئوکلیپ، فتوکامنت، موشن گرافی، استندآپ،انیمیشن و ... نقش مکمل برای رادیو و سیما و خبر مرکز قم داشت. از جمله این تولیدات می توان به برند استند آپ کمدی «آقای نامزد»، موشن گرافی خاطرات و وصایای شهدای جنگ و مدافعان حرم درباره انتخابات، برند «قند پهلو» با لهجه بومی قم برای آموزش سواد رسانه‌ای انتخاباتی و پویش مردمی «رأی به نیابت از شهدا» اشاره کرد. همچنین این معاونت با تولیدات خود سعی در مقابله با شایعات فضای مجازی برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات داشت.

امتیاز شما