امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
با مستندی از پناه‌برخدا رضایی؛
با مستندی از پناه‌برخدا رضایی؛

«جنایت فراموش شده» در هیسپان تی وی روایت می‌شود

مشاهده ۱۷۵
۱۴۰۰/۰۴/۰۶- ۱۳:۱۱
تعداد بازدید:175

مستند «جنایت فراموش شده» به کارگردانی پناه‌برخدا رضایی که به حملات شیمیایی صدام حسین در خلال جنگ تحمیلی علیه مردم غیرنظامی در شهرهای غربی کشور می‌پردازد، هفتم و هشتم تیر ماه از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،، مستند «جنایت فراموش شده» روایتی است است از مظلومیت مردمی‌که عوارض ناشی از بمب های شیمیایی پس از گذشت سال ها، همچنان بر جسم و روحشان باقی مانده و این جنایت با سکوت مجامع بین المللی همراه شده است.
پناه‌برخدا رضایی در این مستند، ضمن واکاوی علل عدم محاکمه عاملان این جنایت، با قربانیان بمباران شیمیایی گفت‌وگو کرده و به تصاویر دیده‌ نشده‌ای از حملات شیمیایی در دوران دفاع مقدس استناد کرده است که بخشی از روایت آن به همراه علی فریدونی، سعید صادقی و احمد ناطقی بعنوان عکاسان شناخته شده سال های دفاع مقدس انجام می‌شود. «جنایت فراموش شده» نتیجه همکاری بسیج رسانه ملی و شبکه سه سیما است و تولید آن چهار سال به طول انجامیده است.
مستند «جنایت فراموش شده» روزهای هفتم و هشتم تیر ساعت 04:30 روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:00، 15:00 و 21:30 برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان به نمایش درمی‌آید.

امتیاز شما