امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
به روایت احسان رجبی؛
به روایت احسان رجبی؛

جنایات «بلک واتر» در پرس تی وی بررسی می‌شود

مشاهده ۲۳۹
۱۴۰۰/۰۴/۰۶- ۱۳:۱۲
تعداد بازدید:239

شبکه پرس تی وی با پخش مستند «بلک واتر» (Black Water) به بررسی اقدامات جنایتکارانه یکی از شرکت‌های آدمکشی و تروریستی آمریکا در عراق می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی احسان رجبی نگاهی دارد به عملکرد شرکت‌های خصوصی امنیتی آمریکایی فعال در کشور عراق و به طور مشخص شرکت بلک واتر که در حدود ۱۹۵ عملیات تروریستی در این کشور انجام داده و صدها غیرنظامی عراقی را به خاک و خون کشیده است.
مستند «بلک واتر» با اشاره به چند نمونه عینی از این جنایات، به گفت‌وگو با برخی از چهره‌های عراقی در این‌باره پرداخته است. حتی برخی از سخنان رئیس شرکت بلک واتر که جنایات منتسب به این شرکت را رد نمی‌کند نیز در این مستند آورده شده است.
این مستند همچنین به این واقعیت می‌پردازد که شرکت‌های خصوصی امنیتی غربی کمترین ارزشی برای جان شهروندان عراقی قائل نبوده و در صورت لزوم از هیچ جنایات و کشتاری ابا ندارند.
مستند «بلک واتر» محصول سال ۲۰۱۸ است و روز سه شنبه، 8 تیر ساعت ۱۴:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. بازپخش این برنامه نیز همان‌روز ساعت ۰۰:۰۰ و پنج شنبه ساعت ۰۵:۰۰ و جمعه ساعت ۱۱:۰۰ و شنبه ساعت ۱۸:۰۰و یکشنبه ساعت ۱۸:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

امتیاز شما