امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

«پیدایش» ویژه برنامه یک دهه صدای عشق و هنر در رادیو نمایش

مشاهده ۲۴۱
۱۴۰۰/۰۴/۰۶- ۱۳:۴۱

برنامه «پیدایش» ویژه دهمین سالگرد تأسیس رادیو نمایش، عصر امروز از فضای مجازی این شبکه رادیویی پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «پیدایش» با محمود زنده نام، اولین مدیر رادیو نمایش و محسن سوهانی، مدیر فعلی این شبکه و همچنین هنرمندان رادیو نمایش گفت و گو شده است.

محمود زنده نام، اولین مدیر رادیو نمایش درباره ایجاد این شبکه گفت: در آن زمان برای توسعه سازمان صدا و سیما، تعدادی شبکه جدید تشکیل شده بود که رادیو نمایش نیز یکی از آنها بود و راه اندازی آن به دلیل پیچیدگی ساختار نمایش، تلاش مضاعفی را می طلبید.

وی افزود: آن سالها مدیر طرح و برنامه شبکه دو تلویزیون بودم و از من دعوت شد که مسئولیت اداره کل هنرهای نمایشی رادیو را قبول کنم. این اداره کل، نمایش های مختلف رادیویی را در زمان‌ های مختلف برای شبکه‌ های مختلف رادیو تولید می‌کرد و در مقطعی رسانه ملی به این نتیجه رسید که یک شبکه مختص نمایش های رادیویی راه اندازی شود تا اینکه پس از تلاش های بسیار در تیرماه سال 90 رادیو نمایش افتتاح شد.

زنده نام گفت: ده سال است که رادیو نمایش با وجود فراز و فرودها به حیات خود ادامه می دهد و امیدوارم با تلاش آقای دکتر سوهانی که از مدیران جوان این مجموعه هستند و همینطور صداقت و تعهدی که از آقای بخشی زاده، معاون صدا سراغ دارم، رادیو نمایش قوت بیشتری بگیرد و به امید خدا گام های بعدی این شبکه رادیویی در دهه دوم، مستحکم تر و قوی تر برداشته شود.

در ادامه محسن سوهانی، مدیر کنونی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش افزود: مدتی بود که رادیو نمایش از دوران اوج آغازینش فاصله گرفته بود و به عنوان مدیر این شبکه دلیل آن را جستجو کنم که پس از مخاطب سنجی و مرور تماس ها و پیام های مردمی متوجه شدم عمده نظرات مردم نیز همین است.

وی ادامه داد: رادیو نمایش ده ساله شد، اما پدیده نمایش های رادیویی و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، قدمتی 80 ساله دارد و در حال حاضر برنامه اصلی ما این است که این میراث معنوی و فرهنگی جان تازه ای بگیرد.

سوهانی تأکید کرد: خبر خوشی که می توانم در سالگرد رادیو نمایش به هنرمندان این مجموعه بدهم، آن است که به همراه معاون محترم صدا پیگیر مطالبات به حق هنرمندان این مجموعه هستم و امیدوارم بتوانیم هم دین این عزیزان را ادا بکنیم و هم اینکه رادیو نمایشی خلاق ، پویا و به روز داشته باشیم.

مستند«پیدایش» همزمان با ویژه برنامه رادیویی به همین نام، ساعت 18 امروز در اینستاگرام رادیو نمایش منتشر می‌ شود.

گفتنی است این فیلم در فضای مجازی رادیو نمایش به کارگردانی امیر شعیبی و اجرای میثم کریمی تولید شده است.

امتیاز شما