امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
حضور عوامل سریال «صبح آخرین روز» در امور مخاطبان روابط عمومی سازمان صداوسیما
حضور عوامل سریال «صبح آخرین روز» در امور مخاطبان روابط عمومی سازمان صداوسیما

حضور شهید شهریاری را حس می‌ کردیم

مشاهده ۵۲۹
۱۴۰۰/۰۴/۰۶- ۱۸:۳۱
تعداد بازدید:529

عوامل سریال «صبح آخرین روز» مهمان اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما بودند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، یکشنبه 6 تیر حسین تبریزی، کارگردان، مصطفی علمی فرد، تهیه کننده به همراه کاوه خداشناس در نقش شهید مجید شهریار،  سپیده خداوردی در نقش همسر شهید شهریاری، مهران رجبی در نقش پدربزرگ و حمیدرضا عطایی عظیمی در نقش مامور امنیتی و سید محسن لطیفی، مدیر کل صداوسیمای مرکز زنجان در امور مخاطبان روابط عمومی سازمان صدا و سیما (162) حضور یافتند و بعد از یک ساعت، گفت و گوی بی واسطه با مخاطبان، در نشست خبری این سریال شرکت کردند.سپیده خداوردی بازیگر نقش همسر شهید شهریاری درباره نظرات مردم نسبت به این سریال گفت: امروز با نگاه محبت آمیز مردم به نقشم که نقش همسر و مادری فداکار، بود روبرو شدم. نظرات مردم همگی مثبت بود.

این بازیگر همچنین به بخش احساسی و عاطفی زندگی دکتر شهریاری و همسرش که سراسر از عشق همدلی بود اشاره و گفت: مخاطبانی که با من صحبت داشتن تا پیش از این تنها شخصیت علمی ایشان را می‌شناختند که پس از پخش این سریال به زوایای احساسی و زیبای زندگی ایشان هم پی بردن و دکتر بهجت قاسمی همسر شهید شهریاری از اینکه حتی دو نفر با دیدن این سریال به لحاظ دینی و تحصیلی با زندگی و خانواده شهید شهریاری همزاد پنداری کنند و مسیر این شهید بزرگوار را طی کنند بسیار خرسند بودند. خداوردی به تاکید بر اینکه که تمامی اتفاقات و بازتاب های این سریال مثبت بود، گفت : درام سریال درام خوبی بود و توانست خوب با مردم ارتباط برقرار کند و بسیاری از مخاطبان که شهید شهریاری را تنها بعنوان دانشمند هسته ای می‌شناختند توانستند با این سریال همراه شده و از دیدن آن لذت ببرند.

وی در بخش دیگری از پاسخ به این سوال که این نقش روی شما چقدر تاثیرگذار بود، افزود:  در این سریال من نقش بانویی تحصیل کرده و واقعی را بازی می‌کردم که با توجه به شرایط دشوار زندگی اش با شهید شهریاری همسر و مادری از خودگذشته بود و عشق این بانوی فرهیخته و مادر فداکار به عمق وجود نشست و با همه وجود لمسش کردم.

سید محسن لطیفی، مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان هم با تاکید بر اینکه شهید مجید شهریاری نه تنها یک دانشمند هسته ای سرآمد برای ایران که در میان کشورهای منطقه باشد و نشان دهد که تلاش های چنین دانشمندانی که کشورمان کمک کرد تا در دوران سختی تحریم و شرایط کرونایی بتوانیم در پزشکی هسته ای و رادیو درمانی بی نیاز شویم.

سید محسن لطیفی، مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان هم با تاکید بر اینکه شهید مجید شهریاری نه تنها یک دانشمند هسته ای سرآمد برای ایران که در میان کشورهای منطقه باشد و نشان دهد که تلاش های چنین دانشمندانی که کشورمان کمک کرد تا در دوران سختی تحریم و شرایط کرونایی بتوانیم در پزشکی هسته ای و رادیو درمانی بی نیاز شویم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان افزود : زمان تصویربرداری این سریال فاخر تلویزیونی تمامی عوامل سریال حضور شهید شهریاری را کنار خود لمس می‌کردند و این موجب ایجاد یک ارتباط عاطفی میان بازیگران این سریال شده بود و همگی با این سریال همزاد پنداری کردند و این حس موجب تقویت کار شد و در نتیجه حاصل این کار به دل مردم نشست.

حمیدرضا عطایی، بازیگر نقش مامور امنیتی سریال صبح آخرین روز هم از دیگران بازیگران این مجموعه در امور مخاطبان اداره کل روابط عمومی صداوسیما بود درخصوص بازتاب انعکاس نظرات مخاطبان نسبت به این سریال گفت: تمامی مخاطبانی که امروز با من تلفنی صحبت داشتند همگی این سریال را دوست داشتند و از ما خواستند سریال هایی از این جنس که در آن مشاهیر و قهرمانان ملی کشورمان معرفی می‌شوند ساخته شود.

مصطفی علمی فرد، تهیه کننده سریال صبح آخرین روز که در واحد مخاطبان حضور داشت، درباره نظرات مردم درباره این سریال گفت: خوشبختانه اقبال خوبی شده بود و اغلب دوستان راضی بودند که موضوع کار مزید علت و استقبال عمومی است، چون که جنس کار و موضوع فاخر وارزشمندی بوده و هست و این باعث خوشحالی ماست.

نشست مجازی با حضور عوامل سریال صبح آخرین روز

پس از یک ساعت از حضور عوامل سریال صبح آخرین روز در واحد 162، نشست مجازی با حضور عوامل سریال با اهالی رسانه برگزار شد.

سیدمحسن لطیفی، مدیر کل صداوسیمای مرکز زنجان گفت: ایده اولیه ساخت نخبه هسته ای کشورمان از سال 97 شکل گرفت و ساخت این سریال بایستی با مساعدت بسیاری از نهادهای مختلف شکل می‌گرفت که خوشبختانه تمامی نهادهای مربوطه کمک کردند.

لطیفی به تشریح شرایط سخت تصویربرداری این سریال اشاره و افزود: تصویربرداری این کار در شرایط سخت کرونایی شکل گرفت و خوشبختانه تمامی عوامل پشت صحنه، کارگردان، تهیه کننده و بازیگران اصلی و محلی این سریال بدون حاشیه کار را

وی با تاکید بر اینکه انشاءلله با مساعدت مدیران سازمان از این دانشمند هسته ای کشورمان در ابعاد دیگر شخصیتی شان کارهای بیشتری تولید و پخش شود، ادامه داد : این کار برای ما باقیات صالحات بود و طبق صحبت هایی که با مخاطبان داشتم تمامی‌گروه‌های سنی به ویژه نوجوانان و جوانان که گروه هدف ما هستند و خانواده‌هایشان همگی راضی و بودند.

 مدیرکل صداوسیمای زنجان به بازخورد پخش این سریال میان مردم استان زنجان اشاره کرد و گفت : خدارشکر این سریال میان مردم زنجان بازخورد خوبی داشت چرا که کودکی زندگی شهید شهریاری در زنجان نشان دهنده بخشی از فرهنگ مردم زنجان است، مردم این استان به پیشینه خود علاقمندند و تولید این سریال در استان زنجان نگاه مسوولان استان به توانمندی‌های بازیگران محلی و ساخت چنین سریال های فاخری در استان بالا برده است.

وی گفت: خوشبختانه اولین کار با مشارکت مسولان و ارگان‌های استان ساخته شد و پس از پخش آن بسیاری از دستگاه‌های دولتی استان اذعان داشتند که چرا از همکاری ما برای ساخت این مجموعه استفاده نکردید و این هجم از استقبال توسط مسوولان زنجان و تهران تهیه چنین کارهای فاخری را راحت تر می‌کند.

لطیفی همچنین به ساخت مجموعه‌هایی چون شیخ اشراق، شهاب الدین سهروردی ، روزبه که از مفاخر استان زنجان هستند اشاره و گفت : روزبه از مفاخر و تحصیل کردگان مدرسه علوی تهران است که در زنجان دیده به جهان گشود و قرار است در آینده سریال فاخری از ایشان برای تقدیر از معلمان ساخته شود

توانستیم از این پیچ تاریخی با کمترین انتقاد عبور کنیم

مصطفی علمی فرد، تهیه کننده این سریال  هم در پاسخ به این سوال مخاطبان مجازی که شما در تولید این سریال با چه چالش هایی روبرو بودید گفت : ما یک سال ونیم با همکاری روابط عمومی معاونت امور استانها و صداوسیمای مرکز زنجان

وی گفت: خوشبختانه اولین کار با مشارکت مسولان و ارگان‌های استان ساخته شد و پس از پخش آن بسیاری از دستگاه‌های دولتی استان اذعان داشتند که چرا از همکاری ما برای ساخت این مجموعه استفاده نکردید و این هجم از استقبال توسط مسوولان زنجان و تهران تهیه چنین کارهای فاخری را راحتتر می‌کند.

لطیفی همچنین به ساخت مجموعه‌هایی چون شیخ اشراق، شهاب الدین سهروردی ، روزبه که از مفاخر استان زنجان هستند اشاره و گفت : روزبه از مفاخر و تحصیل کردگان مدرسه علوی تهران است که در زنجان دیده به جهان گشود و قرار است در آینده سریال فاخری از ایشان برای تقدیر از معلمان ساخته شود.

توانستیم از این پیچ تاریخی با کمترین انتقاد عبور کنیم

مصطفی علمی فرد، تهیه کننده این سریال  هم در پاسخ به این سوال مخاطبان مجازی که شما در تولید این سریال با چه چالش هایی روبرو بودید گفت : ما یک سال ونیم با همکاری روابط عمومی معاونت امور استانها و صداوسیمای مرکز زنجان توانستیم با همدلی یک کار تیمی را تولید کنیم که عوامل سریال آن جزو بهترین‌ها بودند که توانستند در شرایط سخت کرونایی ما را همراهی کنند.

تهیه کننده سریال صبح آخرین روز با اشاره به اینکه ما توانستیم از این پیچ تاریخی با کمترین انتقاد عبور کنیم، ادامه داد: امروز احساس کردم مخاطبان یک رضایت نسبی از سریال داشتن چون داستان این سریال زندگینامه یکی از افراد نخبه بود که ابعاد و جایگاه واقعی شان بعد از ساخت این سریال برای مردم با توجه حساسیتی که روی شخصیت این شهید بعد از یک دهه از شهادتشان وجود داشت با همراهی خوب خانواده شهید بزرگوار در شرایطی که دو سوم کشور با دو پیک شدید کرونا روبرو بود در زنجان و تهران تهیه شد و با اقبال عمومی مردم و خانواده این شهید روبرو شد.

همراهی خانواده شهید دلگرمان کرد

حسین تبریزی، کارگردان این سریال هم در این نشست با تاکید بر اینکه اصولا بیشتر کارگردانان دنبال روایت قهرمانان دوره معاصر نمی روند، افزود: انتظارات خانواده قهرمانان ملی و جامعه در این موضوعات کار را سخت کرده و خوشبختانه در این کار مشکلی سر راه ما نبود، چون معمولا در تولید این آثار که به معرفی بیوگرافی آنان پرداخته می‌شود خانواده‌های آنها مانع اصلی هستند که اجازه نمی دهند به شخصیت نزدیک شویم اما خوشبختانه در تهیه این سریال خانواده شهید شهریاری بسیار با من همراه بودند و این کار را برای ما راحت کرد.

کارگردان سریال صبح آخرین روز به شرایط سخت تصویربرداری در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در شرایطی ما کار تصویربرداری را انجام می دادیم که هنرمندان باید بدون ماسک جلوی دوربین می آمدند.   همه تلاش ما این بود که تصویری از شهید شهریاری بسازیم کشیده شود و همه تلاش ما این بود که مظلومیت و در عین حال اعتلای شخصیتشان این بزرگوار با هدف اعتلای واقعی جایگاه ایران از نقطه شروع و زادگاهشان استان زنجان تا مراحل طی درجات علمی ایشان صادقانه به تصویر کشیده شود.

حسین تبریزی گفت: این اولین تجربه حضورم در واحد 162 سازمان بود و احساس کردم مردم چقدر دقت نظر دارند و پلان به پلان کار و ریزه کاری‌ها را دیده و راجع به آن نظر می دهند و برای من هیجان انگیز بود حتی از شهرهایی تماس گرفتند که  حتی نام این مناطق را نشنیدم و امیدوارم که اساتید بزرگوار این حوزه بیایند و کارهای فاخر و درخور شان بیشتری از این قهرمانان ملی کشورمان تولید کنند.

مهران رجبی، بازیگر نقش پدر بزرگ شهید شهریاری هم گفت : در ابتدای کار متاسفانه من درگیر کرونا شدم و 15 روز در بیمارستان زنجان بستری شدم و پس از بهبودی با ضعف بدنی که داشتم این کار را بازی کردم و انشالله برای شهدای شاخص دیگر هم چنین سریالی‌هایی ساخته شود خانطرنشان می‌کنم خیلی‌ها پیش از این شهید شهریاری را نمی‌شناختند و با ساخت این سریال به ابعاد واقعی این نخبه هسته ای کشورمان دست یافتند.

سپیده خداوردی بازیگر نقش همسر شهید شهریاری هم گفت : تمامی‌کسانی که با من در 162 صحبت کردند رضایت کامل داشتند و هیچ چیز برای بازیگر بهتر از این نیست که ثمره کار دیده شود و خوشایند مردم باشد.

خداراشاکرم که سرمان بالاست

کاوه خداشناس بازیگر نقش شهید شهریاری با اشاره به اینکه اگر نقش من به دل مخاطبان نشسته است به خاطر شخصیت حقیقی و مظلوم شهید  شهریاری است،گفت: تلاش کردم در ایفای نقشم شخصیت پر مهر و عاطفی شهید شهریاری نسبت به خانواده و فرزندانش را نشان دهم و با دقت تمام به شخصیت نزدیک شوم و وارد فضایی عاطفی شهید شهریاری با همسرش شده تا به دل مخاطب بنشیند و برای خلق لحظات احساسی با همه وجود مایه گذاشتم و با توجه به نظرات امروز مردم در واحد 162 خداراشاکرم که سرمان بالاست.

عطایی، بازیگر نقش مامور امنیتی سریال صبح آخرین روز  از سختی کار گفت و افزود : کار شخصا برایم لذت بخش بود و برایم حضور در چنین پروژه ای باعث افتخار بود.این بازیگر به پچیدگی‌های نقش ماموران امنیتی در سریال ها اشاره و گفت : این نقش ها جدای از پیچیدگی‌هایی که دارد نمایانگر یکسری واقعیات در فیلم است که همگی براساس یکسری پرونده‌هایی که ملاحظات امنیتی بالایی دارد و بازیگران چنین نقش هایی باید آمادگی بدنی بالایی داشته و جنس بازی در نقش مامور امنیتی متفاوت است و من سعی کردم با کمک تهیه کننده این سریال طراحی‌هایی خلاقانه ای داشته باشم که خداراشکر بازخورد خوبی داشت.

صبح آخرین روز را خود شهید دکتر شهریاری ساخت

محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما هم گفت: به شما و عوامل سریال صبح آخرین روز خداقوت می‌گویم کار شما جهادی بود شما دردوره ای پای کار آمدید که نباید ماسک می زدید در حالیکه واکسن کرونا نیامده بود و شما جانتان را برای این کار کف دستانتان گذاشتید.

رنجبران به 197 ارتباط مخاطبان در زمان حضور عوامل اشاره کرد و گفت : آماری که مرکز تحقیقات درباره سریال داده آمار خوبی است چرا که سریال در دوره تبلیغات انتخاباتی پخش می‌شد و توانسته بود  مخاطب پیگیر و هدفمند را به خود جلب کند. وی گفت  این کار به تنهایی ارزشمند است و بزرگ است، ساخت چنین مجموعه ای آن هم با بودجه محدود  و در استان زنجان کار حرفه ای و درجه یکی از کار درآمد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان به ساخت سریال هایی فاخر چون جلال درآذربایجان شرقی، نرگس آذربایجان غربی، بانوی سردار در استانها اشاره و گفت: ساخت این سریال ها از جمله کارهای بزرگی است که با حمایت و تاکید رئیس سازمان و همکاری معاونت امور استانها  ساخته شده است، شما کار بزرگی در مسیر نشان دادن کسانی که جانشان را برای امنیت کشور و مردم فدا می‌کنند کردید و این بسیار ارزشمند است، سریال صبح آخرین روز را به اعتراف بازیگران و عوامل سریال، خود شهید شهریاری ساخت، این نگاه نگاهی است که از بطن انسان است و می تواند در روی جامعه و مردم اثرگذار باشد.

سریال «صبح آخرین روز» در ۳۰ قسمت ۵۰ دقیقه ای در صدا و سیمای مرکز زنجان به سفارش مرکز سیمای استان‌ها و با مشارکت سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و استانداری زنجان تولید شد.

سریال صبح آخرین روز ۱۵ شهریور 94 گذشته به کارگردانی حسین تبریزی و  تهیه کنندگی مصطفی علمی فرد و نویسندگی حسن عطارها، فاطمه حیدری و مرتضی اصفهانی به مدت هفت ماه در ۴۵۰ لوکیشن، هنرمندی ۴۰۰ بازیگر نقش اصلی و فرعی و ۱۲۳۳ سکانس به تولید رسید و از شبکه دو سیما پخش شد.

داستان سریال «صبح آخرین روز» از صبح روز ترور شهید شهریاری آغاز شده و به گذشته برمی‌گردد و ۴۶ سال زندگی او را روایت می‌کند. شهید دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد و در هشتم آذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقان در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

امتیاز شما