امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

روایت شبکه استانی دنا از شکوه همدلی در 28 خرداد 1400

مشاهده ۳۱۷
۱۴۰۰/۰۴/۰۸- ۱۲:۳۸

صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد با بهره گیری از ظرفیت های رسانه در حوزه‌های تولیدی و برنامه سازی در 63200 دقیقه به موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی‌ شهر و روستا در 28 خرداد پرداخت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برای پوشش اخبار سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  و شوراهای اسلامی‌ شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد در 28 خرداد تمام عوامل فنی، سمعی و بصری و فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی با 300 نفر از عوامل شبکه استانی دنا این رویداد مهم را تا آخرین ساعات کار شعب اخذ رأی پوشش دادند.
صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد که از شش ماه قبل تا روز انتخابات در 28 خرداد در مسیر آگاهی بخشی و انعکاس حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی حضوری فعال داشت، در حوزه سیما با 135 برنامه در 5950 دقیقه، در حوزه صدا با 488 برنامه در 8920 دقیقه و در حوزه اطلاعات و اخبار در قالب 997 خبـر به این مهم پرداخت.
سیمای استانی دنا در برنامه «#برای_ایران» جمعه 28 خرداد از ساعت 06:30 تا پایان زمان رأی گیری به پوشش کامل اخبار این روز پرداخت. این برنامه در شب های چهارشنبه 26 و پنج شنبه 27 خرداد نیز از ساعت 21 تا 22 با پخش برنامه‌های حماسی، سرود، آوازهای محلی و بومی و شاهنامه خوانی، مخاطبان را به آمدن به پای صندوق های رأی تشویق کرد و از اهمیت شرکت در این انتخابات سرنوشت ساز گفت. دعوت از هنرمندان، ریش سفیدان طوایف و ایلات عشایر و روستاییان، ورزشکاران، بازیاران و اصناف، هنرمندان و خوانندگان محلی و شور حال رأی اولی‌ها از جمله بخش های این برنامه بود. 
رادیو دنا نیز در روز 28 خرداد با تدارک 7 گروه برنامه ساز و اعزام 20 گزارشگر تلاش کرد شور انتخاباتی را برای شنوندگان و مخاطبان خود در سراسر استان فراهم کند. پخش ویژه برنامه «حماسه حضور» به مدت 1170 دقیقه از اولین ساعت تا پایان رأی گیری نمونه‌ای از تلاش همکاران صدای مرکز در این خصوص بوده است. همچنین توجه ویژه به موضوع انتخابات و انعکاس حماسه حضور مردم باعث شد تا ارتباط با شبکه رادیویی سراسری، ارتباط با 15 مرکز استانی صدا و سیما و ارتباط با شهرستان‌ها و روستاهای استان کارنامه قابل قبولی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برای رادیو دنا به ثبت برسد.
حوزه فضای مجازی هم با تولید فتوکلیپت و توزیع آن در کانال های تلگرامی، پادکست، موشن گرافی، نماهنگ، متن با مضامین انتخاباتی، در روز انتخابات و قبل از آن در انعکاس اخبار انتخاباتی در وب سایت مرکز، راه اندازی پویش «مردم میدان» حماسه حضور در فضای مجازی، صفحه ویژه انتخابات، شنیده‌های انتخاباتی، موشن گرافی دور دنیا با صندوق رأی و تولید چندین ویدئو کپشن از بیانات اخیر رهبری در ایجاد شور انتخاباتی سهیم بود.
معاونت فنی مرکز با بسیج تمام امکاناتش و استفاده از امکانات فیبر نوری و واحدهای سیار رادیویی و تلویزیونی، SNG  علاوه بر ارتباط زنده از 22 نقطه شهری و روستایی، امکان برقراری ارتباط زنده تلویزیونی و رادیویی از شعب اخذ رأی 10شهرستان را نیز فراهم کرد. همچنین ارائه همزمان گزارش مصور از 9 نقطه مختلف استان در یک قاب تصویر و امکان ارتباط گیری زنده تصویری از 21 نقطه، فراهم کردن امکان ارتباط با شبکه‌های سراسری به صورت همزمان از سه نقطه (استودیو و دو واحد سیار)، تجهیز و بهره برداری همزمان از دو استودیوی تولید و خبر از سایر اقدامات همکاران معاونت فنی این رسانه در خصوص انتخابات 28 خرداد به شمار می رود. 
حوزه اطلاعات و اخبار نیز در کنار سایر حوزه‌ها در روز رأی گیری در 11 بخش خبری رادیو و تلویزیون. ارتباط تصویری با خبرنگاران 9 شهرستان استان  تولید و پخش اخبار مکتوب، اخبار محلی مربوط به انتخابات، اطلاعیه‌های ستاد انتخابات استان، تهیه گزارش خبری رادیویی و تلویزیونی ارسال به تهران، ارتباط مستقیم با شبکه‌های خبر، یک، ورزش و شما، شبکه‌های رادیویی ایران و پیام، ارتباط با شبکه‌های استانی به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی‌ شهر و روستا پرداخت و نقشه شوم توطئه گران را خنثی کرد.








امتیاز شما