امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

در «سینما آی‌فیلم»؛ «پیرمردها نمی‌میرند»

مشاهده ۳۸۴
۱۴۰۰/۰۴/۰۹- ۱۴:۰۰

برنامه سینمایی شبکه آی فیلم، این هفته به فیلم سینمایی «پیرمردها نمی میرند» به‌ کارگردانی رضا جمالی اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سینما آی‌فیلم» این هفته، چهارشنبه‌ ۹ تیر، به نقد و بررسی فیلم سینمایی «پیرمردها نمی میرند» می‌پردازد .

رضا جمالی کارگردان وسلمان عباسی تهیه کننده، نادر مهدیلو و ندا حق شناس بازیگران این فیلم در کنار اتابک نادری بازیگر،در این برنامه حضور دارند و درباره آن صحبت می‌کنند.

فیلم سینمایی «پیرمردها نمی میرند» به نویسندگی و کارگردانی رضا جمالی و تهیه کنندگی مشترک سلمان عباسی و رضا جمالی در سال ۹۷ ساخته شد و توانست جوایز داخلی و بین المللی بسیاری را از آن خود کند.

اکران این فیلم سینمایی از ۲۳ اسفند ۹۹ آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد.

داستان فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» درباره اهالی روستایی بکر و خوش آب و هواست که سال‌هاست در آن روستا کسی نمرده‌ است. پیرمردی از خلال مرور خاطراتش به مرگ فکر می‌کند و در مقابل او دختری جوان با انگیزه و شاداب به زندگی امیدوار است. فلسفه این فیلم مرگ و زندگی است.

نادر مهدیلو، حمدالله سلیمی، ولایت خوبدل، سلمان عباسی، ندا حق‌شناس، رسول علی‌نژاد، صفت آهاری، احمد پروستان، غضنفر عباسی، محمدرضا محمدی و جعفر اکبری از بازیگران این فیلم هستند.

برنامه «سینما آی‌فیلم» به سینمای ایران و رویدادهای سینمایی کشورمان می‌پردازد و فیلم‌های در حال اکران سینما و موضوعاتی مانند میزان فروش هفتگی و روزانه‌ فیلم‌ها را بررسی می‌کند.

این برنامه برای پخش در چهار کانال فارسی، آی فیلم2، عربی و انگلیسی تهیه می‌شود، تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن را عطا جاوید انجام می دهد و حسام فروتن اجرای آن را عهده دار است.
برنامه «سینما آی فیلم» چهارشنبه هرهفته ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود و تکرار آن روزهای پنجشنبه ساعت ۰۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ روی آنتن می رود.

امتیاز شما