امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر شبکه دو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛
مدیر شبکه دو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

شب یلدا مقصد فصل دوم برنامه «محاکات»

مشاهده ۲۹۲
۱۴۰۰/۰۴/۱۳- ۰۷:۵۳
تعداد بازدید:292

محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما درباره برنامه «محاکمات» توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه محاکات گفت: محاکات برنامه بدیع، نوآور و در عین حال عمیق است. سخن از تجربه‌های زندگیست، حکایت‌ها، عبرت‌های اقشار مختلف مردم از اقلیم‌های متنوع مردمی هرکدام دارای لحن‌ها، لهجه‌ها و فرهنگ‌های متفاوت، اما در یک فرهنگ ملی مشترک.

وی ادامه داد: محاکات به لحاظ ساختار جذاب و به لحاظ مضمون و معنا برنامه‌ای دغدغه‌مند است. برنامه‌ای که تاثیرش با ما می‌ماند و فقط به عنوان یک سرگرمی‌گذرا نیست. محاکات رقابت قصه‌هاست، مسابقه راویان قصه‌هاست.

رقابت بین قصه‌ها و روایتگران برتر

مدیر شبکه دو عنوان کرد: رقابت بین قصه‌ها و روایتگران برتر است، روایت‌هایی که می‌توانند تبدیل به آثار ماندگار تری اعم از فیلم، سریال، رمان، داستان کوتاه شوند.

وی افزود: این برنامه به عنوان خاستگاه و مادر اینگونه نتایج نقش محوری پیداکرده است، با تفاوت و بدیع بودن سوژه‌ها و تنوعی که در این مسئله وجود دارد و نحوه ارائه‌ای توجه بر انگیز در یک دکور خوب و دلپذیر مبتنی بر زحمات تیم سازنده. در کنار همه این‌ها اجرای خوب آقای ضابطیان و هیئت داوران اهل فرهنگ ارزش افزوده این برنامه است و بر تجربه زندگی روایت شده در برنامه اضافه می‌کنند.

مقصد فصل دوم برای محاکات شب یلدای ۱۴۰۰

جعفری جلوه اظهار کرد: قرار است از آثار برگزیده این برنامه به عنوان فیلمنامه استفاده شود و ان شاالله در آینده به تولید برسند. همچنین چاپ این قصه‌ها به طور متناسب در هیئت داستان‌های کوتاه، نیمه بلند و رمان در دستور کار است. در فصل دوم بیشتر روی این موضوعات توجه خواهد شد. فعلا مقصد فصل دوم برای محاکات شب یلدای ۱۴۰۰ است.

امتیاز شما