امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های تابستانی رادیو سلامت اعلام شد

مشاهده ۲۷۷
۱۴۰۰/۰۴/۱۵- ۱۱:۳۳

مدیر شبکه رادیویی سلامت از طراحی و پخش برنامه‌های جدید در تابستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،به نقل ازخبرگزاری فارس صدیقه اعتمادسعید، مدیر شبکه رادیویی سلامت در خصوص برنامه‌های تابستانی شبکه سلامت می‌گوید: رادیو سلامت همچون سالهای گذشته با توجه به مهمترین اولویت های حوزه  سلامت برنامه‌های متنوعی را برای مخاطبان تدارک دیده است. یکی از مهمترین  نیازهای امروز جامعه امید بخشی و تزریق نشاط است و رسانه می تواند در این مهم نقش بسزایی داشته باشد. با این رویکرد برنامه  صبحگاهی رادیو سلامت با "به زندگی سلام کن" از ساعت 6بامداد با ریتمی‌شاد و با محتوایی سالم ، سازنده و امید بخش آغاز گر برنامه‌های رادیو سلامت خواهد بود.

وی ادامه می دهد: در بخش های دیگر هم سایر برنامه‌های کمربندی شبکه همین رسالت را دنبال می‌کنند. برنامه "خونه زندگی" که نمایشی از یک خانواده سالم با سبک زندگی ایرانی اسلامی است ، هر روز از ساعت 10:20 تقدیم شنوندگان می‌شود و با بیانی ساده اطلاعات مختلف سلامت محور و مورد نیاز یک خانواده ایرانی را دراختیار شنوندگان قرار می دهد.

مدیر رادیو سلامت با تاکید بر اینکه"با هم حرف بزنیم" عنوان برنامه دیگری است که از گروه سلامت روان رادیو سلامت برای مخاطبان فرهیخته این شبکه  تخصصی تدارک دیده شده است، توضیح می دهد: موضوعاتی  چون بهداشت روان، تاب آوری، مسئولیت پذیری، شاد زیستن، سبک زندگی سالم و .....سوژه‌های این برنامه اند تا با مخاطبان حرف بزند. مخاطبان رادیو سلامت پس از یک نیم روز پر مشغله می توانند شنونده مجله شاد عصرگاهی "عصرتون سلامت" باشند. مجله ای که رویکرد آن بیشتر سرگرمی -آموزشی است و در قالب های مختلف نمایش ، طنز، موسیقی و گفتگو لحظاتی شاد و آرام را برای مخاطبان در نظر گرفته است. عصر تون سلامت از دو گروه سلامت جسم و تندرستی و خانواده تقدیم شنوندگان می‌شود.

اعتمادسعید عنوان می‌کند: دو برنامه"نیشتر"و"نیشگون" مجموعه‌های طنز رادیو سلامت هستند که با نگاهی تیزبینانه وبا زبانی شیوا و به کمک طنازی بازیگران مجموعه به طرح مسائل روز در حوزه سلامت اجتماعی می‌پردازد.  نیشتر و نیشگون پنجشنبه‌ها و جمعه‌های تابستان 1400 مهمان مخاطبان رادیو سلامت خواهند بود.

به گفته دکتر اعتمادسعید همانطور که می دانید عالم گیری کرونا یکی از دغدغه‌ها و شاید بزرگترین دغدغه امروز نظام سلامت باشد و از آنجا که شبکه سلامت یک شبکه ی تخصصی است، بنابرین پرداختن به این مهم از اصلی ترین اولویت ها در تابستان 1400است.

وی می افزاید: دو بخش کمربندی برنامه پاسخگو صبحها ساعت 8:15 تا 9 و عصرها ساعت 15:15 تا 16 به پاسخگویی سوالات شنوندگان در مورد بیماری کرونا اختصاص داده شده است و در کنار این پاسخگویی آخرین اخبار، شیوه نامه‌ها، دستور المعل ها و آمار کشوری و جهانی در مورد بیماری ، شیوع آن ، سویه‌های جدید و واکسیناسیون به اطلاع شنوندگان می رسد .سبد تغذیه  خانوار های ایرانی هم در تابستان 1400 از نگاه برنامه سازان رادیو سلامت دور نمانده و دو برنامه "غذا سلامت" و"سفره ایرانی" از گروه تغذیه رادیو سلامت به موضوع مهم تغذیه، ارزش مواد غذایی، خورکی‌ها و نوشیدنی‌های تابستانی می‌پردازند و البته در تهیه این برنامه‌ها نیازهای همه گروههای سنی، تغذیه مناسب فصل با توجه به شرایط اقتصادی و سبک زندگی عموم جامعه در نظر گرفته شده است و برای آنکه از شر اضافه وزن و چاقی هم در امان بمانیم کلینیک چاقی در خدمت شنوندگان فهیم رادیو سلامت خواهد بود و با دستورهای کاربردی و رژیم درمانی سعی در رفع چاقی، این معضل بزرگ دنیای امروز خواهد داشت.

مدیر رادیو سلامت ادامه می‌کند: خیلی از گروههای جامعه به دلایل مختلف از جمله شرایط کاری یا خدای نکرده بیماری و مسائل دیگر جزو  شب بیداران هستند و رادیو سلامت در تابستان 1400 با برنامه "پشت پلک صبح" در این شب زنده داری‌ها مخاطبانش را همراهی خواهد کرد. پشت پلک صبح، مجله ای شاد با محتوای سرگرمی، علمی و آموزشی است که با کمک موسیقی‌های زیبای شبانگاهی، خنکای شبهای تابستان را برای شنوندگان عزیز رادیو سلامت دلچسب ترخواهد کرد. همچنین مسابقه "کرونایی‌ها" و مسابقه "تولید پادکست" با محتوای سلامت دو بخش جذاب و پرمخاطبی است که به جدول پخش برنامه‌های رادیو سلامت در تابستان 1400 اضافه خواهد شد.

وی در پایان تاکید می‌کند: همه سعی من، مدیران گروهها و سایر همکاران پرتلاشم در شبکه رادیویی سلامت کمک به ارتقای سواد سلامت، امید بخشی و نشاط آفرینی و پاسخگویی به مخاطبان فهیم این شبکه است و امیدوارم که با همراهی مستمر مخاطبان به اهداف دست پیدا کنیم.

امتیاز شما