امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
از قلعه رودخان تا بیستون
از قلعه رودخان تا بیستون

سفر به استان سبز با «ایران» هیسپان تی وی

مشاهده ۲۰۴
۱۴۰۰/۰۴/۱۵- ۱۳:۰۹
تعداد بازدید:204

مستند «ایران» از شبکه هیسپان تی‌وی، در این قسمت، از طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری استان‌های گیلان و کرمانشاه می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مخاطبان اسپانیایی زبان این قسمت از مجموعه مستند «ایران»، ابتدا به استان گیلان سفر می‌کنند و با قلعه رودخان که یکی از مهم‌ترین دژهای تاریخی و نظامی ایران محسوب می‌شود و در شهرستان فومن واقع شده، آشنا می‌شوند.

دوربین مستند روایت می‌کند که قلعه رودخان در میان انبوهی از درختان جنگلی جای گرفته و جزو قلعه‌های تسخیرناپذیر در طول تاریخ بوده است. در این مکان، حدود 1600 پله برای دسترسی راحت‌تر گردشگران به قسمت های مختلف قلعه ساخته شده است.

در ادامه، مخاطبان هیسپان تی وی از شمال به غرب ایران و استان کرمانشاه سفر خواهند کرد. کرمانشاه از استان‌های تاریخی و فرهنگی ایران است که از لحاظ بقایای سکونت‌ های پیش از تاریخ، یکی از مناطق بسیار غنی و مهم در ایران و غرب آسیا است. قدیمی‌ترین آثار سکونت بشر در کرمانشاه مربوط به دوره دیرینه سنگی است که شامل چند تبر دستی سنگی است که در منطقه گاکیه و غرب هرسین یافت شده‌است.

طاق بستان، بیستون، شکارگاه خسرو پرویز و غار پرآو بزرگ‎ترین غار عمودی دنیا و دومین اثر طبیعی ملی کرمانشاه از جمله آثار تاریخی این استان محسوب می‌شوند که «ایران» در این قسمت بر بیستون متمرکز است.

مجموعه مستند «ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی فردا 16 تیرماه ساعت 05:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن در ساعت های 10:30، 14:00 و 19:30 برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

امتیاز شما