امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

آخرین تغییرات در فصل جدید مسابقه «ایران»

مشاهده ۱۶۷
۱۴۰۰/۰۴/۱۶- ۰۹:۰۲

تهیه‌کننده مسابقه «ایران» درباره فصل جدید این برنامه توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به نقل ازباشگاه خبرنگاران، پروژه، هاشم رضایت تهیه‌کننده مسابقه «ایران» با اشاره به تغییرات فصل سوم این برنامه تلویزیونی گفت: در دو فصل گذشته دکور و ۵۰ درصد بازی‌های مسابقه برگرفته از یک نمونه خوب خارجی بود. ما نیز در اتاق فکر برنامه تمام بازی‌ها و روند مسابقه را ایرانیزه کرده بودیم. با توجه به اینکه این روز‌ها مسابقه‌های بسیاری از شبکه‌های مختلف پخش می‌شوند و همه نیز کپی خوب و بد از نمونه‌های خارجی هستند، با سفارش مدیر محترم شبکه و گروه اجتماعی شبکه یک مصصم شدیم در سری جدید مسابقه «ایران» به سراغ طرحی برویم که صفر تا صد آن با طراحی ایرانی باشد.

وی افزود: در حال حاضر ساخت دکور بر عهده آقای مهدی‌هاشمی قرار دارد و تاکنون کار‌های مربوط به محتوای مسابقه و روند و چگونگی اجرای آن را در اتاق فکر مسابقه پیش بردیم. خوشبختانه دکور مسابقه نسبت به مسابقه‌های پیشین تلویزیون فضایی متفاوت دارد. تنها مشکل اصلی ساخت دکور که مقداری زمان‌بندی پخش را نیز به تأخیر انداخته، قطعی مکرر برق است. استودیوی برنامه در منطقه‌ای قرار دارد که در هفته سه روز و از ساعت ۱۱ تا ۱۸ برق منطقه قطع می‌شود و همین امر روند ساخت دکور را مقداری با مشکل مواجه کرده است.

رضایت درباره زمان پخش سری جدید مسابقه «ایران» گفت: در نظر داشتیم اولین قسمت از سری جدید به مناسبت عید سعید قربان روی آنتن رود که با توجه به مشکلات پیش روی ساخت دکور احتمال دارد پخش مقداری دیرتر آغاز شود. در حال حاضر تمامی اعضای مسابقه در تلاش هستند تا هر چه زودتر ضبط آغاز شود.

این تهیه‌کننده در ادامه درباره تغییرات سری جدید مسابقه نیز اظهار داشت: نسبت به دو فصل اول و دوم تغییرات گسترده‌ای را لحاظ کرده‌ایم. از حضور تماشاگران و مشارکت آنان در مسابقه تا کاهش تعداد شرکت‌کنندگان به یک گروه چهار نفره که این بار این گروه چهار نفره برای گرفتن جایزه بزرگ می‌بایست با یکدیگر همکاری و جایزه بزرگ را کسب کنند.

وی افزود: آیتم‌های متعددی توسط طراحان پروژه به مسابقه اضافه شده که فضای متفاوت‌تری را به برنامه خواهد داد. اجرای مسابقه نیز مانند فصل دوم همچنان بر عهده سعید شیخ‌زاده است.

رضایت در پایان گفت: علاقه‌مندانی که می‌خواهند در مسابقه شرکت کنند باید با دانلود اپلکیشن مسابقه «ایران» یک گروه چهار نفره تشکیل دهند. شرکت‌کنندگان سوالات و پاسخ‌ها را مطالعه خواهند کرد و پس از شرکت در آزمون نهایی می‌توانند مجوز حضور در برنامه را کسب کنند. ضمن اینکه افرادی که تمایل دارند به عنوان تماشاگر در برنامه حاضر باشند از طریق همین اپلیکیشن می‌توانند ثبت نام کرده و از جوایز مسابقه بهره‌مند شوند.

مسابقه بزرگ «ایران» به کارگردانی سعید رضایت در گروه اجتماعی شبکه یک سیما تهیه و تولید می‌شود.

امتیاز شما