امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تأکید آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت توسعه فرهنگ رضوی

مشاهده ۴۹۱
۱۴۰۰/۰۴/۱۶- ۱۲:۱۳

آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعیان ضمن قدردانی از عملکرد صدا و سیمای خراسان رضوی و رادیو زیارت بر توسعه فرهنگ رضوی در قالب برنامه‌های مختلف تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آیت الله علوی گرگانی در نشستی که با حضور مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی و مدیر رادیو زیارت برگزار شد، از اصحاب رسانه خواست در تولید برنامه‌های خود، مناسبات اجتماعی را هم مدنظر قرار دهند و اهمیت زیارت حضرت رضا (ع) را در برنامه‌های تولیدی تبیین کنند. ایشان با بیان اینکه بهترین نعمت برای ما فرمایشات ائمه (ع) است، از پخش بخش هایی از کلاس های درس خارج فقه در رادیو زیارت استقبال کرد. این مرجع تقلید شیعیان در پایان با بیان اینکه انسان هر قدمی‌ که بر می‌دارد باید برای رضای خدا باشد به حدیثی از حضرت رضا (ع) اشاره کرد و گفت: زیارت اگر خالص باشد همچون اینست که کسی خداوند را در بالای عرش زیارت کند.

محسن نصرپور، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی و رئیس نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت هم ضمن بیان گزارشی از اقدامات این رسانه در سه سال گذشته در حوزه زیارت و توسعه فرهنگ رضوی گفت: در این مدت تلاش کردیم به منظور نهادینه کردن دستورات رهبر معظم انقلاب و علمای بزرگوار، از حضور کارشناسان مذهبی و مداحان انقلابی و برجسته بهره ببریم. نصرپور همچنین با اشاره به تولید هزار و ۵۳۰ قسمت برنامه احکام با حضور ۲۵ نفر از کارشناس برجسته معارف اسلامی حرم رضوی و پخش آن در شبکه‌های استانی و سراسری افزود: در این سه سال به همت صدا و سیمای خراسان رضوی و رادیو زیارت نمایش آیین‌های مذهبی و مراسم دینی حرم رضوی در شبکه‌های سراسری بازتاب گسترده ای داشت و شاهد ارتقای کمی و کیفی تولیدات با استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی و جوانان مذهبی بودیم.

نگاه ویژه به تولیدات حوزه دفاع مقدس، شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم، همکاری صمیمانه و متعهدانه با دستگاه‌های دینی و فرهنگی خراسان رضوی همچون آستان قدس رضوی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی، ارتباط موثر با روحانیون و علما، تصویربرداری و پخش سراسری اقامه ۳۶ نوبت نماز جماعت در صحن‌ها و رواق های حرم ثامن الحجج (ع)، پخش چهار برنامه زنده از شبکه‌های سراسری در طول شبانه روز هم زمان با ماه رمضان و تولید و پخش ۱۱۰ برنامه زنده از شبکه‌های سراسری از دیگر اقداماتی بود که مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی به آن اشاره کرد. نصرپور همچنین گفت: صدا و سیمای خراسان رضوی و رادیو زیارت به دلیل ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ زیارت، فقه و معارف رضوی، انعکاس جایگاه و مقام ویژه امام رضا (ع) و مشهد مقدس، توانمندسازی رادیو زیارت و شناخت و بهره برداری از ظرفیت نخبگان و هنرمندان در عرصه زیارت، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت کرده است که مراسم اختتامیه آن در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

هادی افشار صفوی، مدیر رادیو زیارت هم در این دیدار با اشاره به حدیثی از حضرت امام رضا (ع) که فرموده اند: «رحم الله عبدا احیا امرنا»، گفت: شعار و هدف ما در رادیو زیارت تحقق این فرمایش امام رضا (ع) است.

امتیاز شما