امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

رونمایی از آثار رادیویی و تلویزیونی سمنان در نکوداشت آیت الله العظمی حسینی شاهرودی

مشاهده ۱۳۱
۱۴۰۰/۰۴/۲۰- ۰۷:۰۵

در همایش ملی نکوداشت مرجع تقلید فقید شیعه مرحوم آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی از چندین اثر تولیدی صدا و سیمای سمنان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این همایش گفت: برگزاری این همایش ها و نکوداشت ها بازگشت به گذشته نیست بلکه ترسیم راه آینده است. صالحی با بیان اینکه این همایش با رعایت اصول علمی اجرا شده است، افزود:  به طور کلی همایش های نکوداشت شخصیت های حوزوی و علمی، با بهره مندی جمعیت کم حوزوی و علمی‌ برگزار می‌شود اما این همایش با تهیه مستندات تلویزیونی و رادیویی و نگارش رمان، وارد دریچه عمومی‌ شده است تا به عنوان  الگویی مناسب به جامعه خصوصا نسل جوان معرفی شود. 

علیرضا اشناگر، استاندار سمنان هم  با بیان اینکه  آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره)، یکی از پیشرو‌ترین مراجع جهان اسلام و از سرشناس‌ترین عالمان سده گذشته در جهان تشییع بودند، گفت: دارالمومنین شاهرود، از سال‌ها پیش خاستگاه عالمان، عارفان و خطیبان بزرگی است که نکوداشت و معرفی آنان به جامعه کنونی و جوانان و نوجوانان پاک نهاد، امری ضروری است.

حجت‌الاسلام عباس نصیری فرد، دبیر کنگره آیت‌الله الظعمی سید محمود حسینی شاهرودی هم گفت: دومین همایش ملی نکوداشت آیت الله العظمی‌شاهرودی ۲۸ تیر ماه در مشهد و کنگره اصلی روز چهارم مرداد در قم با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

در این همایش از ۱۵ عنوان کتاب در ۵۵ جلد شامل کتاب‌هایی با تألیف آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی و کتبی که درباره ایشان نوشته شده، یک کتاب رمان، چند اثر از تولیدات صدا و سیمای سمنان شامل یک  قسمت مستند تلویزیونی و ۱۰ قسمت نمایشنامه رادیویی درباره شخصیت ایشان رونمایی شد.

امتیاز شما