امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

«پرواز با بال شکسته» به روایت یکی از کارکنان شبکه استانی یزد

مشاهده ۳۰۸
۱۴۰۰/۰۴/۲۰- ۱۰:۳۶

علی محمد اعتمادی، همکار بازنشسته صدا و سیمای یزد، کتاب «پرواز با بال شکسته» را در خصوص معلولیت و ساختارهای رفتاری معلول، خانواده و نزدیکان او تألیف و منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اعتمادی متولد 1338 کارشناس روابط عمومی و ارتباطات و مدیر پیشین روابط عمومی صدا و سیمای یزد است که فعالیت های فرهنگی و اجتماعی متعددی را در کارنامه دارد. او که در سال 1393در یک حادثه رانندگی دچار ضایعه نخاعی شده، تجربیاتش را از دوران معلولیت در کتاب «پرواز با بال شکسته» به رشته تحریر در آورده است.
«پرواز با بال شکسته» در واقع شرح دیدگاهی است متفاوت، از آنچه با عنوان معلولیت شاخته می‌شود؛ روایتی است از حواشی معلولیت که مهم تر از متن است، نمونه‌هایی است عینی و شیوه‌های عملی و راهکارهایی برای فایق آمدن بر آن. هرگاه معلولیت حادث شود رنج ها و  محدودیت هایی را با خود همراه دارد که غلبه بر آن تنها از مسیر کسب آگاهی در ابعاد رفتاری، روحی- روانی و فعالیت های توانبخشی میسر خواهد شد.
در این کتاب به بررسی ساختارهای رفتاری معلول، خانواده و نزدیکان، همچنین وظایف مسئولان و گروه‌های مختلف جامعه پرداخته شده و آثار معنوی تحمل رنج و سختی و معلولان مورد تأکید قرار گرفته است.

امتیاز شما