امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

قدردانی امام جمعه تبریز از رسانه استانی برای استفاده از کارشناسان برجسته دینی و تقویت مبانی فکری و عقیدتی جامعه

مشاهده ۲۱۳
۱۴۰۰/۰۴/۲۶- ۱۰:۴۶

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز از قاریان برنامه «ترتیل خوانی قرآن» صدا و سیمای آذربایجان شرقی که در ماه مبارک رمضان روی آنتن رفت، قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در این آیین از نقش آفرینی شبکه سهند در ماه مبارک رمضان، نوآوری در تهیه و پخش برنامه‌های معارفی تأثیرگذار و توجه به شهرستان‌ها در سال های اخیر تشکر کرد و گفت: اقدام صدا و سیما در استفاده از کارشناسان برجسته دینی و مذهبی در تقویت مبانی فکری و عقیدتی جامعه مهم و ارزنده است. وی تولیدات این حوزه را هنرمندانه، جذاب و برخاسته از مبانی اصیل اسلامی، آمیخته با پشتوانه قوی معرفتی و مشاوره‌های نیرومند دینی دانست. امام جمعه تبریز همچنین بر ضرورت گسترش مفاهیم معنوی، دینی و ارزشی تأکید و از برنامه سازان رادیو و تلویزیون خواست از صاحب‌ نظران مختلف که دارای صلاحیت اخلاقی و علمی هستند برای هم‌ فکری در  تولید برنامه‌ها و محتوا استفاده کنند.

مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این آیین با ارائه گزارشی از اقدامات حوزه‌های مختلف پیام در خصوص برنامه‌های معارفی گفت: خوشبختانه برنامه‌های سحری و افطاری شبکه سهند به پشتوانه استفاده از نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات کارشناسان و متخصصان این حوزه با اقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود و در دو سال گذشته توانست رتبه‌های برتر را در بین برنامه‌های رمضانی مراکز استان‌ها کسب کند. صفری با اشاره به ابتکار خلاقانه شبکه استانی سهند در برگزاری مسابقات قرآنی و بهره‌گیری از چهره‌های قرآنی جوان و نوجوان در یک برنامه زنده تلویزیونی افزود: بر اساس بازخوردهای صورت گرفته از مخاطبان، خوشبختانه مخاطبان زیادی با برنامه‌های «افطارلیق»  و «اوباشدانلیق» رادیو و تلویزیون سهند همراه بودند. وی با بیان اینکه می‌کوشیم تا با بهره‌گیری از روش‌های جدید و خلاقانه به مباحث دینی و اخلاقی به خوبی بپردازیم، تصریح کرد: جواب‌های ده سال پیش به سؤالات امروزی جوانان و نوجوانان، آنان را قانع و جذب دین نمی‌کند و باید با روش‌های جدید به آن‌ها پاسخگو باشیم در این صورت است که می‌توانیم یک جریان فرهنگی در استان و فضای مجازی کشور ایجاد کنیم. مدیر کل شبکه استانی سهند همچنین گفت: با توجه به محدودیت های کرونایی، اجباری برای پخش زنده مراسم ترتیل خوانی نداشتیم اما به همت همکاران و فعالان قرآنی استان توانستیم همانند سال‌های قبل این برنامه را در رادیو و تلویزیون به صورت زنده تولید و پخش کنیم. 

در ادامه این آیین از 25 حافظ و قاری قرآن تجلیل و از ۲ هزار برنامه رادیویی «مشکات» که از سال ۱۳۸۸ کار تولید آن با موضوع ترجمه و تفسیر قرآن کریم به زبان ترکی با ترتیل خوانی استاد زارعان و ترجیح و تفسیر استاد وحیدی مهر انجام شده است، رونمایی شد.

 

 

 

تصاویر

امتیاز شما