امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

برنامه‌های رادیو فرهنگ به مناسبت دهه ولایت معرفی شدند

مشاهده ۱۷۱
۱۴۰۰/۰۴/۲۸- ۲۲:۲۵

همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان، دهه ولایت و عید سعید غدیر؛ شبکه رادیویی فرهنگ ویژه برنامه‌های متنوعی را برای شنوندگان درنظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به مناسبت روز عرفه، «دعای عرفه» در ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶ به طور مستقیم از امامزاده صالح از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. همچنین ویژه برنامه مستند «برخیان» با موضوع اسماعیلِ ابراهیم تا اسماعیل های امروز؛ گفت و گویی با مادر شهید محمودی پارسا (کوچکترین شهید دفاع مقدس) دارد که روز عید قربان ساعت  ۸:۳۰ صبح به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.
«رادیو کتاب» از ۲ تا ۶ مرداد؛ از ساعت ۲۳:۳۰ به مدت ۱۵۰ دقیقه به خوانش کتاب «مجمع الفضایل علی (ع)» اثر علامه سید محمد تقی مقدم با صدای بهروز رضوی و با موضوع امامت و ولایت می‌پردازد.
در تدارک جشن غدیر نیز، برنامه «خطابه دریا» از ۴ تا ۶ مرداد از ساعت ۱۵:۳۰ به مدت ۹۰دقیقه به خوانش و روایت خطبه پیامبر(ص) در عید غدیرخم خواهد پرداخت.
مجله زنده رادیویی «هفت کوچه» در ۳۰تیرماه با موضوع "جلوه‌های آیینی عید قربان در فرهنگ مردم ایران" ، برنامه زنده « عزیز تر از جان» با موضوع عید قربان در فرهنگ نواحی مردم ایران به تهیه کنندگی سید هادی موسوی نژاد پخش می‌شود.

در دهه ولایت و امامت، از ۲۹ تیر تا ۷ مرداد؛ ویژه برنامه «گفتارش» به مدت ۲۰دقیقه به گفت و گو و گزارش درباره عید قربان و عید غدیر- و خبرهای فرهنگی به مناسبت دهه امامت و ولایت اختصاص یافته و ویژه برنامه زنده «صبح به وقت فرهنگ» به تهیه کنندگی پرویز جمالی و مرتضی اسد امرجی ساعت ۶:۳۰صبح به مدت ۲ساعت به موضوعات فرهنگ غدیر و سبک زندگی، آیین‌ها و مناسک عید قربان و غدیر، ولایت محوری و وحدت اسلامی می‌پردازد.
همچنین مجله رادیویی «برآستان جانان» به تهیه کنندگی رضا صفری ویژه سحرگاهی از ساعت ۴ به مدت یک ساعت به موضوع دهه امامت و ولایت و روزشمار دهه امامت و ولایت اشاره دارد ، مجله زنده رادیویی «سرزمین من» به تهیه کنندگی امیر رضا راز از ساعت ۱۲:۴۵ به مدت ۹۰دقیقه،با حضور کارشناسان مختلف  "اهمیت و جایگاه ولایت؛ از ولی تا علی(ع) را بررسی کرده و در ادامه  روز شمار دهه امامت و ولایت"را دارد  همچنین مجله زنده رادیویی «قلب فرهنگی» به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری جمعه‌ها از ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۲ساعت به موضوع "ولایت مداری در نماز، نقش اعتقادات در قبولی عبادات، ولایتمداری شرط قبولی نماز" می‌پردازد.
«جوانه‌ها» به تهیه کنندگی مریم قاسمی ۷ مرداد با محوریت"آموزه‌های اخلاقی عید قربان و غدیر برای بچه‌ها و تبیین واقعه غدیر برای نوجوانان"از ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۳۰دقیقه پخش می‌شود.
برنامه گفت وگو محور «نگارخانه» به تهیه کنندگی امیرحسین محمودی نیز  ۵مردادماه، ساعت ۲۱:۰۰ به مدت ۳۰دقیقه به هنرهای تجسمی مرتبط با عید غدیر می‌پردازد و در این زمینه با هنرمندانی که از  غدیر و‌شاخص های آن در آثارشان استفاده کرده‌اند گفت و گو می‌شود.
مریم مردانی و معصومه سادات علوی نکو نیز تهیه کنندگان مجله زنده رادیویی «ققنوس» در این دهه از ساعت ۱۷:۰۰ به مدت یک ساعت با موضوع «تجلی عید قربان و غدیر در ادب فارسی» همراه شنوندگان می‌شوند و گروه کتاب نیز با مجله زنده رادیویی «هفت اقلیم» به تهیه کنندگی الهه بیات، زهرا نصرالهی و رویا ولی زاده از ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه به معرفی کتاب، بخش ها  و فعالیت های پژوهشی با رویکرد ولایت مداری خواهد پرداخت.
برنامه «چهارباغ» نیز کاری از پخش و نظارت رادیو فرهنگ است که در دهه ولایت از ساعت ۲۴:۰۰ به مدت ۳ساعت به صورت زنده به پخش ترانه و شعرخوانی به مناسبت ایام عید قربان و عید غدیر می‌پردازد.
رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز بشنوید.

امتیاز شما