امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پخش ویژه برنامه «نگین خاتم» و «عید عاشقی» در اعیاد قربان و غدیر از رسانه استانی گلستان

مشاهده ۱۵۰
۱۴۰۰/۰۴/۲۹- ۰۹:۴۸

برنامه «نگین خاتم» و «عید عاشقی» در اعیاد قربان و غدیر از صدا و سیمای گلستان روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه‌های این دهه از سیمای گلستان در قالب جُنگ ترکیبی «نگین خاتم» به مناسبت جشن ولایت و امامت با آغاز عید سعید قربان تا عید غدیر خُم ساعت 21:00 با حضور اقوام مختلف استان و چهره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی  با فضایی شاد و جذاب روی آنتن می‌برد.

برنامه «نگین خاتم» در این ایام با حضور کارشناسان مذهبی اهل تشیع و تسنن، بازیگران، خوانندگان و ورزشکاران اقدام به برگزاری جشن می‌کند و این برنامه طنز محور در کنار مجریان و شعرای استان در واقع زیست‌بوم فرهنگی، تاریخی و تفریحی استان را به تصویر می‌کشد و به‌طور همزمان نگاهی هم به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری این استان‌ دارد.

معاونت صدای این مرکز با توجه به اهمیت این دهه برنامه‌های متنوع، شاد و جذابی با هدف تکریم شعائر دینی و تبیین جایگاه ائمه معصومین(ع) در آموزه‌های دینی و ایجاد بستری شاد، با نشاط و امیدبخش در شرایط سخت جامعه امروز به ویژه برای نسل جوان دو ویژه برنامه به نام های «قرار بندگی» و «عید عاشقی» را برای این ایام به ترتیب برای عید قربان و عید غدیر با پویش اطعام و نذری غدیری تدارک دیده است.

قرار بندگی دارای بخش‌های مختلفی همچون دعوت از هنرمندان و خوانندگان، گزارش از مکان‌های دیدنی و گردشگری، معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، میان برنامه، آنونس و .... است.

در روز عید سعید غدیرخم ویژه برنامه «عید عاشقی» با هدف ترویج فرهنگ بندگی و ولایی در فضایی شاد با ساختاری ترکیبی و متنوع همچون گزارش از سطح شهر، کارشناسی، روایت، حکایت و موسیقی‌های شاد در قالب طنز و نمایش‌های کوتاه و ارائه گزارش‌های مردمی، اوقاتی شاد و مفرح را برای مخاطبانش فراهم می‌آورد.

رادیو ترکمنی و برونمرزی این مرکز هم به منظور انعکاس جشن‌ها و کمک‌های مومنانه دهه امامت و ولایت، ترویج فرهنگ بندگی وسایر فعالیت‌های عام‌المنفعه برای مشتاقان و شنوندگان داخل و خارج از ایران برنامه « سایرایاراولکام» را تدارک دیده است این برنامه با هدف آشنایی مخاطبان با آداب و فلسفه عید قربان، وجه تسمیه این روز، اعمال روز عید قربان و صله رحم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی روی آنتن می رود.

سایرایاراولکام تلاش دارد این سری با ارائه تاریخچه قربانی و قربانی کردن در اسلام و سایر ادیان آسمانی، به معرفی چرایی عید قربان و جایگاه آن در اسلام پرداخته و بر اساس آن از تلاش برای سربلندی از آزمون‌های الهی و تبیین نمونه‌ها و مصادیق امروزی با شنوندگان همیشه همراه خود  سخن گوید و همچنین برنامه «چشمه ایمان» به طور ویژه به شخصیت حضرت علی (ع) می‌پردازد.

تولید و پخش 10 گزارش‌ خبری، 3 گزارش تولیدی با موضوع دهه امامت و ولایت از جمله گزارش از مراسم مذهبی عید قربان با توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی، نذر سلامت ویک گزارش از جایگاه و فضایل حضرت امام علی (ع) را برای پخش از شبکه ی استانی و شبکه‌های سراسری و بارگذاری در صفحه خبرگزاری صدا و سیما، انتشار در کانال پیام رسان سروش  را از برنامه‌های معاونت خبر این مرکز است.

با توجه به اهمیت فضای مجازی و مخاطبان آن و همچنین ضریب نفوذ آن، معاونت فضای مجازی صدا وسیمای گلستان دردهه ولایت و امامت اقدام به تولید و انتشار متن، خبر، عکس نوشت و پوستر،  اینفوگرافیک، کلیپ ویدئویی از عید قربان؛ عید بازگشت انسان به مقام تقرّب الهی که این مقام جز در سایه مبارزه با هواهای نفسانی و در پرتو تهذیب نفس و خودسازی و بهره‌وری از فرصت‌های ناب به دست نمی‌آید از اقوام مختلف استان، مستندهای مصاحبه محور،  پادکست،  نماهنگ،  ویدیوی کوتاه از مسئله غدیر در اسلام که یکی از مهمترین وقایع تاریخ محسوب می‌شود و بدین جهت آن را عیدالله اکبر نامیده اند و این معاونت همسو با سایر معاونت های مرکز در راستای ایجاد فضایی شاد و امیدآفرین و تعمیق و گسترش معارف دینی در میان مخاطبان تلاش خواهد کرد و برنامه‌هایی در قالب‌ها و ساختارهای متنوع ارائه خواهد داد.

 

 

تصاویر

امتیاز شما