امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

معرفی برنامه‌های صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی دردهه مبارک امامت و ولایت

مشاهده ۲۷۹
۱۴۰۰/۰۴/۲۹- ۱۱:۲۳

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان تا غدیر با تولید و پخش برنامه‌های مختلف مخاطبان خود را همراهی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دهم ذی الحجه مصادف با عید سعید قربان عید بندگی در مقابل خواست خالق متعال، و هجدهم ذی الحجه عیدغدیر عید اتمام و اکمال نعمت پروردگار عالمیان برای بندگانش می‌باشد و صدا و سیمای آذربایجان شرقی برای بزرگداشت ایام عید تا عید برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته است.

سیمای آذربایجان شرقی سه شنبه با پخش مستقیم دعای پر فیض عرفه به استقبال دهه امامت و ولایت می رود. گفتنی است دعای عرفه امسال به تهیه کنندگی احد محمودنسب از آستان مقدس امامزاده سیدحمزه تبریز از ساعت 17:00 به روی آنتن میرود. ضبط و پخش نماز عید قربان به تهیه کنندگی یعقوب ابراهیمی، و تهیه و پخش ویژه برنامه «غدیریه» به تهیه کنندگی محمد رسولی نمرور از چهارشنبه مصادف با عید قربان تا عید غدیر از دیگر تمهیدات شبکه سهند برای بینندگان خود استد. در این برنامه که در 10 قسمت تهیه شده است آیتم های مختلفی چون بحث های کارشناسی با حضور حجج اسلام نوبری حسینی، ولایی و ایران نژاد، درخصوص عید قربان و فلسفه وجودی آن، بررسی و واکاوی شخصیت بی همتای حضرت علی علیه السلام و نقش ایشان در حمایت از نهال نوپای اسلام و استمرار و مانایی آن در ایام بعد از رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص)، پخش موسیقی‌های ملی و محلی، پخش تواشح و.. گنجانده شده است.  

رادیو آذربایجان شرقی هم  با ویژه برنامه‌های «عشق بایرامی» در عید قربان و «ولایت بایرامی» در عید سعید غدیرخم هر کدام به مدت 120 دقیقه در کنار شنوندگان خود خواهدبود. در عشق بایرامی‌ پیری تهیه کننده، فرشاد گوینده، نیک جهان نویسنده و قنادی گزارشگر این برنامه است. تیه کننده ویژه برنامه ولایت بایرامی هم تبرسخن است. در این برنامه‌ها با دعوت از کارشناسان مذهبی و استادان دانشگاه درباره جایگاه هرکدام از این اعیاد در میان مسلمین و همچنین اهمیت والای عید غدیر و معرفی ولایت و وصایت امیرالمومنین علی علیه السلام صحبت می‌شود. پخش گزارش های مردمی، تلفن‌ها و پیامک های مخاطبان، موسیقی‌های با کلام و بی کلام شاد، معرفی آیین و آداب و رسوم قدیمی مردم آذربایجان در این اعیاد بابرکت، برقراری ارتباط با خبرنگاران شهرستان‌ها و پخش ترانه‌ها و موسیقی‌های ملی و محلی بخشی از برنامه‌های رادیوی این مرکز است.

رادیو برون مرزی تبریز هم در کنار سایر همکاران، برنامه‌های «" سیزه سلام، سوزلو ساز، پنجره، اسلام غنچه لری، عائله، قیزیل سقاخانا، مشکات، شناو، سلام دینله ییجی و چراغ » را در دهه امامت و ولایت به صورت ویژه روی آنتن می‌برد.

تهیه اینفوگرافی، موشن گرافی، ویدئوکلیپ و نماهنگ با موضوع دهه امامت و ولایت عید بندگی و عید بزرگ ولایت، باز نشر موسیقی‌های شاد، احادیث و روایات از پیامبر اکرم درباره جانشینی و ولایت حضرت علی(ع) و .. بخشی از تمهیداتی است که در معاونت فضای مجازی این مرکز برای این ایام فرخنده درنظر گرفته شده است.  

گفتنی است تولید و پخش گزارش هایی با محوریت اهمیت دعای پر فیض عرفه و اعمال روز عرفه، نماز عید قربان و اعمال این روز، میزان نظارت بازرسان بهداشت بر نحوه ذبح قربانی در عید قربان، همچنین تولید و پخش گزارش هایی درخصوص اهمیت واقعه غدیر و ولایت مداری، عید غدیر و اعمال عید ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام، پوشش برنامه‌های خبری و جشن‌های دهه امامت و ولایت در کلانشهر تبریز و نقاط مختلف استان؛و  تولید و نشر محتواهای خبری در قالب فیلم نوشت، عکس نوشت، اینفوگرافی و .. در صفحات خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی بخشی از تولیدات معاونت اطلاعات و اخبار مرکز آذربایجان شرقی در این اعیاد بزرگ است.

 

امتیاز شما