امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

دنیای کودکان با قصه‌ها و ضرب مثل های «مثل نامه و پند پارسی»

مشاهده ۸۵۳
۱۴۰۰/۰۴/۲۹- ۱۱:۳۵

پویانمایی «مثل نامه» به کارکردانی مهدی حیدریان و پند پارسی به کارگردانی رسول شیری با تکنیک کات اوت برای گروه سنی نوجوان تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این پویانمایی به کارکردانی مهدی حیدریان و پند پارسی به کارگردانی رسول شیری با تکنیک کات اوت برای گروه سنی نوجوان تولید شده است. تولیدات این مجموعه به دلیل اقبال مخاطبان ادامه دارد و در بیشتر شبکه‌های مختلف سیما به نمایش در آمده است. امسال هم بنا برگزارش و نظرسنجی مرکزتحقیقات سازمان صدا وسیما این پویانمایی‌ها جزء ده برنامه پرمخاطب نوجوان در شبکه‌های مختلف سیما بوده است.

«مثل‌نامه» نگاهی به حکایت‌های کهن ایرانی دارد و آن متون منظوم و منثور را به زبان آشنای رنگ و تصویر درآورده است. این مجموعه با رویکرد بازگویی و مرور ضرب‌المثل‌های قدیمی ایرانی، هربار یک ضرب‌المثل را با زبانی شیرین به همراه جلوه‌های موسیقایی و استفاده از ترانه‌های شیرین ایرانی نقل می‌کند. فضاسازی این داستان‌ها بر اساس نقاشی‌های مینیاتوری ایرانی شکل گرفته است.

«پند پارسی»، برداشتی آزاد از حکایات سعدی و همچنین مولانا، ریشه و اساس پندها را در ساختاری تازه همراه با طنز و شوخی امروزی روایت می‌کند.این مجموعه سه کاراکتر اصلی و محوری دارد که هر کدام با ویژگی‌های شخصیتی متنوع، بخشی از بار قصه‌ها را به دوش می‌کشند.

ویدئوها

امتیاز شما