امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به نقش آفرینی ساز عود و تاثیرات این ساز در غرب همراه با «نیستان» رادیو فرهنگ

مشاهده ۳۲۳
۱۴۰۰/۰۴/۲۹- ۱۲:۲۱

در مجله موسیقی «نیستان» رادیو فرهنگ پنجشنبه ۳۱ تیر درخصوص نقش آفرینی ساز عود و تاثیرات این ساز در غرب صحبت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «نیستان» که مجله ای رادیویی دریاره موسیقی است پنجشنبه شب از موسیقی دوره رنسانس تا تازه‌های نشر آلبوم موسیقی را همراه شنوندگان ورق می زند.
دکتر محمد علی مرآتی، موسیقی شناس اقوام، مدرس دانشگاه در بخش کارشناسی این برنامه به بررسی نقش آفرینی ساز عود و تاثیرات این ساز در غرب و دوره رنسانس می‌پردازد.
شنوندگان مجله موسیقی رادیویی «نیستان» در یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ گفت و گو با آرش امینی؛ رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما و آهنگساز را می‌شنوند.
در بخشی دیگری از «نیستان»، ندا رادمهر اخبار و رویدادهای حوزه موسیقی را اطلاع رسانی می‌کند و در ادامه فرنوش تدین، از تازه‌های نشر موسیقی می‌گوید.
همچنین علاقه مندان به داستان زندگی زنده یاد عبدالوهاب شهیدی می توانند قسمت دیگری از این مستند رادیویی که گفتگوی وحید رستگاری تهیه کننده این برنامه با زنده یاد عبدالوهاب شهیدی یکی از چهره‌های مطرح آواز و موسیقی را بشنوند.
در بخش پایانی نیزبا استاد «کیوان ساکت» در «موسیقی از ایده تا اجرا» همراه شده و بداهه نوازی بر اساس گوشه‌های رهاب بوسلیک و مرکب نوازی به دشتی بر اساس گوشه دشتستانی و چوپانی و یک چهارمضراب را می‌شنویم.
برنامه «نیستان» ساعت ۲۲ به تهیه‎‌کنندگی وحید رستگاری و همراهی یلدا احتشامی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما