امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

همراه با صداوسیمای خراسان رضوی در دهه امامت و ولایت

مشاهده ۴۴۷
۱۴۰۰/۰۴/۲۹- ۱۷:۵۰

صداوسیمای خراسان رضوی به عنوان رسانه پایتخت فرهنگی ایران برای ایام دهه امامت و ولایت وی‍ژه‌برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهمترین این برنامه‌ها در سیمای خراسان رضوی: مجموعه معارفی «نور الهدی» که زنده و مستقیم از حرم مطهر رضوی در قالب ترکیبی مشتمل بر 10 برنامه 60 دقیقه ای روزانه برنامه‌های صحن و سرای حرم مطهر رضوی را نشان می‌دهد و به تهیه کنندگی حجت الاسلام امیری و رمضان نژاد تولید می‌شود. پخش «دعای عرفه» از حرم مطهر رضوی به صورت زنده و مستقیم به تهیه کنندگی حجت الاسلام رمضان نژاد، پخش زنده «نماز عید قربان» از حرم مطهر رضوی به تهیه کنندگی حجت الاسلام امیری و رمضان نژاد، مجموعه اذانگاهی «تا آسمان» با موضوع  تبیین دهه امامت و ولایت به تهیه کنندگی محمد علی صادقی، مجموعه صبحگاهی «صبح خراسانی» با نگاهی به جشن‌ و سرور معنوی و فرهنگی این ایام به تهیه کنندگی  آقای محسن ناطقی، مجموعه شبانگاهی «شب شرقی» با هدف انعکاس جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی استان به تهیه کنندگی  آقای مجید جلیل زاده و ویژه برنامه «عید قربان تا غدیر» در قالب ترکیبی و در 10 برنامه 60 دقیقه ای با بخش های متنوع و شاد به صورت زنده و مستقیم به تهیه کنندگی آقای عباس غلامپور بخش دیگری از این برنامه‌ها است.

برنامه‌های صدای خراسان رضوی: ویژه برنامه «جشن غدیر» که با رویکرد اتفاقات دهه امامت و ولایت در روز عید سعید غدیر به مدت 120 دقیقه به صورت زنده و مستقیم به تهیه کنندگی آقای مقدس زاده پخش خواهد شد، ویژه برنامه «شب های غدیر» در ساختار کلامی در قالب 11 برنامه 50 دقیقه ای به تهیه کنندگی آقای غوث روی آنتن خواهد رفت، ویژه برنامه «چراغون » در ساختار ترکیبی نمایشی در قالب 5 برنامه 90 دقیقه ای به تهیه کنندگی آقای محمد کمالی تقدیم مخاطبان می‌شود، پخش «قربانگاه عشق» به مناسبت عید سعید قربان و جشن بندگی در قالب 1 برنامه 120 دقیقه زنده و مستقیم، ویژه برنامه «جشن بندگی» به مناسبت عید قربان در قالب 1 برنامه 120 دقیقه ای زنده به تهیه کنندگی خانم رضایی پور، پخش زنده و مستقیم دعای پرفیض عرفه و نماز عید سعید قربان از حرم مطهر رضوی، ویژه برنامه «صدای زائر» در قالب 10 برنامه 60 دقیقه ای با موضوع زیارت به تهیه کنندگی آقای میری مقدم، برنامه «دهکده» در قالب 10 برنامه15 دقیقه ای با رویکرد رسوم و جشن‌های مناطق روستایی به تهیه کنندگی خانم راستگو، ویژه برنامه «عصر گاهی» در ساختار کلامی روایی با 10 برنامه 60 دقیقه‌ای مناسبت ایام دهه امامت و ولایت به تهیه کنندگی محمد کمالی، برنامه‌های «شباهنگام» در ساختار ترکیبی با 3 برنامه 50 دقیقه ای به تهیه کنندگی آقای غوث و «هیچ جا خونه نمیشه» در ساختار کلامی‌ با 10 قسمت 15 دقیقه ای با رویکرد مولفه‌های دینی این ایام به تهیه کنندگی خانم رفیعی بخش دیگری از این برنامه‌ها به شمار می‌آید.

رادیو سراسری زیارت: «کشیک صبح» با موضوع فضائل و مناقب امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و نقش ولایت در جامعه اسلامی تهیه می‌شود. این برنامه به همت مصطفی اعلمی تهیه و با اجرای میثم مسرور هر روز از ساعت 7 تا 8 بامداد به صورت زنده پخش می‌شود. گزارش های «کشیک صبح» و ارتباطاتی که با زائران برقرار می‌شود را سیدمهران کاظمی‌ بر عهده دارد.

«عید رهایی» ویژه برنامه دیگری است که به مناسبت ایام مبارک این دهه تهیه می‌شود. این برنامه یک جنگ کلامی و آوایی و ترکیبی به صورت زنده در قالب 1 برنامه 120 دقیقه ای است که به همت لیلی رحمتی تولید و از ساعت 9 تا 11 پخش می‌شود.

 «باب الهادی» ویژه برنامه روز میلاد حضرت امام هادی (ع) است که در باب فضایل و شخصیت آن امام همام به صورت زنده به تهیه کنندگی محمدحسن روحانی و با اجرای میثم مسرور از ساعت 9 تا 11 روی آنتن می‌رود. گزارش ها و ارتباط با زائران را در این برنامه وحید اسدی و مهدی جعفرزاده بر عهده دارند.

«روز لبخند» عنوان ویژه برنامه روز عید غدیر است که در قالب 1 برنامه 180 دقیقه ای پخش می‌شود. این برنامه را لیلا رحمتی تهیه می‌کند و توسط سیدمهران کاظمی و خانم حداد از ساعت 9 تا 12 روز عید غدیر روی آنتن می رود.

 برنامه «سقاخانه» هم با موضوع نقش و جایگاه ولایت و امامت در جامعه اسلامی تهیه و در قالب 10 برنامه120 دقیقه ای از ساعت 18:30 تا 20:30 به صورت زنده پخش می‌شود. «سقاخانه» توسط  ناصر رازجو تهیه و با صدای سیدمهران کاظمی اجرا می‌شود. گزارش های آن هم کاری از وحید اسدی است.

«صحن زندگی» (زندگی به شیوه رضوی) هم عنوان ویژه برنامه خانواده شبکه رادیویی زیارت است که با مشارکت مرکز امور بانوان آستان قدس رضوی در قالب 10 برنامه 60 دقیقه ای به تهیه‌کنندگی  مهدیه دولت نیا از ساعت 9 تا 10 هر روز به صورت زنده پخش می‌شود.

همچنین برنامه‌های «نجوای عارفان» در قالب 1 برنامه 150 دقیقه ای و «منای دل» در قالب 1 برنامه 90 دقیقه ای به صورت تأمینی برای پخش در این ایام در نظر گرفته شده است.

تصاویر

امتیاز شما