امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه: حمایت شایسته از صداوسیما وظیفه همه دولت‌هاست

مشاهده ۳۱۵
۱۴۰۰/۰۴/۳۱- ۱۷:۱۹

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رسانه ملی در تولیدات درون و برون مرزی نقش خود را به نحو شایسته‌ای ایفا می‌کند، گفت: صداوسیما برای انسجام ملی و انعکاس توانایی‌هایی که در جای جای میهن اسلامی و در استان‌های مختلف وجود دارد، تلاش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدباقر نوبخت در آیین افتتاح استودیوهای رادیویی تلویزیونی و واحد سیار HD صداوسیمای مرکز گیلان که امروز برگزار شد، با قدردانی از همکاران صداوسیمای مرکز گفت: انشاالله سال‌های سال این مرکز بتواند در جهت تنویر افکار عمومی نسبت به فرهنگ اصیل ایرانی و قرار دادن این فرهنگ در کنار فرهنگ‌های منطقه‌ای تلاش کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: با توجه به اینکه رسانه‌های کشور‌های دیگر در تضاد با منافع ملی ما فعالیت می‌کنند و نگاه سلطه‌طلبانه به منافع ما دارند، صداوسیما باید بتواند با تولیدات مناسب در عرصه رقابت‌های بین‌المللی به خوبی ظاهر شود.
نوبخت با اشاره به اهمیت انجام ماموریت‌های برون مرزی و درون مرزی رسانه ملی گفت: برای اینکه این ماموریت‌ها جلوه بیشتری پیدا کند، وظیفه همه دولت‌هاست تا به نحو شایسته‌ای از صداوسیما حمایت کنند.

رسانه ملی؛ موثر و نقش‌آفرین
در ادامه این مراسم، ارسلان زارع، استاندار گیلان با تبریک دهه‌ امامت و ولایت و اعیاد سعید قربان و غدیر، افتتاح این طرح‌ها را در راستای توسعه‌ی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان گیلان نقش‌آفرین و موثر دانست.
وی با اشاره اینکه رسانه ملی در سال‌های اخیر در شرایط جنگ اقتصادی دشمنان توانسته به خوبی در برابر امپراتوری‌های رسانه‌ای، حافظ منافع ملت ایران باشد، گفت: در مدت ۱۷ ماه گذشته در جریان شیوع ویروس کرونا نیز رسانه ملی در کنار ستاد ملی مقابله با کرونا و کادر بهداشت و درمان در فرآیند علم‌آموزی فرزندان‌مان در قالب مدرسه تلویزیونی ایران و نیز فرهنگ‌سازی و آگاهی‌افزایی‌های عمومی در تغییر سبک زندگی، نقش‌آفرینی مؤثری داشته است.
استاندار گیلان به نقش رسانه ملی در انعکاس واقع‌بینانه مشکلات مردم به مسئولان اشاره کرد و افزود: بیان دستاورد‌ها و خدمات دولت و همه ارکان نظام به مردم زمینه‌ساز امیدآفرینی در جامعه و اعتماد آنان به نظام و آینده درخشان انقلاب در توسعه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خواهد بود.
زارع با اشاره به برنامه‌ریزی‌های ارزنده صداوسیمای مرکز گیلان در تولید محتوا‌های مختلف و نیز تهیه اخبار و اطلاع‌رسانی به مردم گفت: به طور قطع با طرح‌های افتتاح شده امروز شاهد ارتقای کیفیت پخش برنامه‌های صداوسیما و رضایتمندی مردم خواهیم بود.

رسانه انقلاب
در ادامه این مراسم محمدباقر باقرزاده، مدیرکل صداوسیمای مرکز با بیان اینکه رسانه استانی بازوی توانمند توسعه استان گیلان است، گفت: رسانه استانی، رسانه انقلاب است که تلاش می‌کند نماینده فرهنگ و داشته‌های فرهنگی باشد.
وی با اشاره به اینکه گیلان دارای توانمندی‌های مختلفی در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، افزود: مسئولان و همکاران رسانه استانی تمام تلاش خود را می‌کنند این توانمندی‌ها را در ایران، منطقه و جهان انعکاس دهند.
مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان با اشاره به فرهنگ حاکم در این مرکز گفت: صداوسیمای مرکز گیلان، مرکز کار و تلاش، رقابت در کار و رفاقت در همکاری است.
وی با اشاره به اینکه در آخرین ارزیابی‌ها که در ماه گذشته انجام شد، صداوسیمای مرکز گیلان جزو استان‌های برتر در بین مراکز استانی است، گفت: معاونت سیمای رسانه استانی، جزو سه استان برتر، معاونت صدا جزو چهار استان برتر و همچنین خبر رادیو معاونت خبر، حائز رتبه اول در کشور شده است .

امتیاز شما