امروز چهارشنبه  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

HD شدن شبکه قرآن و معارف سیما در ماه‌های آینده

مشاهده ۳۱۶
۱۴۰۰/۰۵/۰۲- ۱۰:۱۳

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در بازدید از بخش های مختلف تولید، فنی و آرشیو شبکه قرآن و معارف سیما از فرایند HD سازی این شبکه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علیدادی، معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما از بخش های مختلف شبکه قرآن و معارف سیما از جمله استودیوهای قدر و غدیر، سرور، باکس های مونتاژ و آرشیو بازدید و با مدیران و همکاران بخش های تولیدی و فنی گفت‌وگو کرد. علیدادی ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های فنی شبکه قرآن و معارف سیما، از فرایند HD سازی در چند ماه آینده این شبکه خبر داد و افزود: با توجه به عملکرد مناسب و پیگیری‌های صورت گرفته، این فرایند در دستور کار قرار دارد و امید است با توجه به وجود زیرساخت های مناسب در استودیو و مراحل تولید برنامه که مدت‌ها است طبق استانداردهای حرفه ایی در شبکه قرآن انجام شده است، بتوانیم به سرعت برای مخاطبان شبکه قرآن و معارف سیما، خروجی آنتن را با کیفیت DH ارسال کنیم. معاون توسعه و فناوری در دومین بازدید خود از شبکه قرآن و معارف سیما ضمن ابراز رضایت از ضبط HD برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما افزود: در حال حاضر ۱۴ شبکه به صورت HD فعالیت دارند که ۳ شبکه دیگر از جمله شبکه قرآن و معارف سیما با تأمین زیرساخت ها و آماده سازی رژی و استودیوهای آن در آینده نزدیک به آنها ملحق خواهند شد.

جواد شیخ اکبری، مدیرشبکه قرآن و معارف سیما هم ضمن تشکر از تلاش همکاران معاونت فنی در طراحی و اجرای اتوماسون صوت و تصویر اطلس گفت: در این سامانه فرایند ارسال برنامه از گروه‌های تولیدی تا پخش و اتصال آن به کنداکتور و EPG به راحتی و آسانی صورت می‌گیرد.

 

امتیاز شما