امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

عیدانه‌ ویژه شبکه جهان بین در عید غدیر خم

مشاهده ۱۹۴
۱۴۰۰/۰۵/۰۴- ۱۱:۲۳

صدا و سیمای شبکه جهان بین با تولید و پخش ویژه برنامه‌های متنوع، عید سراسر نور و برکت امامت و ولایت را جشن می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، غدیرخم به فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص)، از برترین عیدهای امت ایشان است چرا که خداوند متعال در آن روز، دین را تکمیل و نعمت را بر امت پیامبر تمام کرد و اسلام را به عنوان کامل ترین دین برای مسلمانان پسندید. به همین مناسبت معاونت سیمای جهان بین با ویژه برنامه «عید ولایت» به تهیه کنندگی طیبه اسماعیلی، کارگردانی فرحناز حاتم پوری، اجرای ابوالفضل هادی پور و فخری قائدی و گزارشگری دنیا صفری در روز پنج شنبه از ساعت 10 به مدت 90 دقیقه، به جشن و سرور می‌پردازد. گفت و گوی کارشناسی در خصوص واقعه غدیر و ولایت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع)، حضور خواننده استانی، شاعر، گروه سرود سیدالشهداء(ع)، تیم ورزش باستانی استان، موسیقی و تصویر، پیامک های مخاطبان و گزارش های مردمی از بخش های این برنامه هستند که در روز عید فرخنده غدیر، تقدیم شیفتگان اهل بیت (علیهم السّلام) می‌شود.

برنامه «شب های بام ایران» هم به تهیه کنندگی و کارگردانی سیدامین رضوی، چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت 21 به مدت 75 دقیقه، عید سعید غدیر خم و امامت مولای متقیان، حضرت علی(ع) را جشن می‌گیرد. نمایش طنز با بازی محمدرضا لله گانی، عروسک های طنّاز دایزه، دورآبادی و خالد با هنرمندی و عروسک گردانی حسن مجیدی در کنار مجریان، حضور خوانندگان استانی، شاعران، کارشناس مذهبی و گفتمان ویژه واقعه تاریخی غدیر خم، مولودی خوانی و گزارش های مردمی از بخش های متنوع و جذاب این برنامه هستند که با اجرای سیدجلیل رضوی، مینا حیدری و گزارشگری محمد یگانگی تقدیم بینندگان می‌شود.

برنامه تلویزیونی «زیر یک سقف» هم روز چهارشنبه ساعت10 به تهیه کنندگی لیلا همتی، کارگردانی فرحناز حاتم پوری، اجرای سمیه ملک پور و پریسا شیرازی، عید سعید امامت و ولایت را پاس می دارد. حضور شاعر استانی، کارشناس مذهبی و گفتمان پیرامون حضرت علی(ع) و امامت ایشان در روز غدیر خم، موسیقی و تصویر، آموزش آشپزی و پخت شیرینی، عیدانه‌های برنامه از بخش های متنوع «زیر یک سقف» هستند.

معاونت صدا با ویژه برنامه «چلچراغ» به تهیه کنندگی مهشید موسویان، گویندگی آرزو بلالی و گزارشگری شهلا جمشیدیان، از برکات عید سعید غدیر خم بهره مند می‌شود. گزارش های شاد مردمی، ترانه و موسیقی، ارتباط تلفنی با مراکز استان‌ها، پخش میان برنامه‌های کوتاه از واقعه غدیر، مبحث کارشناسی در خصوص شخصیت برجسته امیرالمؤمنین(ع)، شرح واقعه تاریخی غدیر خم و جایگاه والای آن حضرت در بین مردم استان، بسته‌های صوتی، پیامک و تلفن از بخش های این برنامه هستند که در روز پنج شنبه از ساعت 10 تا 12 روی موج رادیو جهان بین می رود.

برنامه‌های «موج زنده رود» به تهیه کنندگی فاطمه دهقانی و «جاده جوانی» به تهیه کنندگی مهشید موسویان هم به مناسبت غدیرخم و عید فرخنده ولایت، روز چهارشنبه ساعت 17:15 و 18:30  پخش خواهند شد. بخش نمایشی طنز بی بی صنوبر با هنرمندی الهه علیزاده، گزارش های مردمی، موسیقی و ترانه، پیامک و تلفن، گفت و گوی کارشناسی، شعر، آداب و رسوم مردم استان ویژه اعیاد مذهبی از بخش های مختلف این برنامه‌ها هستند که به گویندگی مرضیه رفیعی و جعفر زمانی از رادیو جهان بین پخش می‌شوند.

معاونت خبر با تولید 10 خبر مکتوب برای خبرگزاری صدا و سیما به مدت 15 دقیقه، 35 خبر مکتوب و گزارش از شهرستان‌های ده گانه استان به مدت 53 دقیقه در بخش های خبری رادیو و تلویزیون، عید بزرگ تاریخ اسلام را گرامی می دارد.

معاونت فضای مجازی صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری هم با تولید ویدیوکست، موشن گرافیک، پوستر و عکس نوشت، گزارش، قطعات کوتاه برنامه‌های تولیدی و انتشار در بسترهای مختلف فضای مجازی در جشن عید سعید غدیر خم شرکت دارد.

امتیاز شما