امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تبریک به سادات در عید بزرگ غدیر با برنامه «صبح به وقت فرهنگ»

مشاهده ۷۹
۱۴۰۰/۰۵/۰۶- ۱۰:۰۷

در برنامه «صبح به وقت فرهنگ» پنجشنبه ۷ مرداد ماه ۱۴۰۰شنوندگان رادیو فرهنگ عیدغدیر را به سادات و اقوام تبریک می‌گویند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه امروز صبح به وقت فرهنگ‌ شنوندگان در تماس تلفنی یا پیامک به برنامه ، به این سوال که "اگر بخواهید به سادات و آشنایان عید بزرگ غدیر را تبریک بگویید چه خواهید گفت و چگونه ؟" پاسخ می دهند و به در ادامه اداب و رسوم منطقه ای خود در این جشن را بیان می‌کنند.

عید غدیر یکی از بزرگترین و مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است که مردم شهر‌های مختلف در روز عید غدیر آداب و رسوم خاصی دارند که از آن جمله می‌توان به ادای احترام به سادات و خانواده آنها اشاره کرد.
برخی از مردم به زیارت اهل قبور و بقاع متبرکه می‌روند و برخی دیگر با اطعام دادن به مومنان و نیازمندان و همچنین شرکت در طرح نذر نان این روز را جشن می‌گیرند.
در این‌روز همان گونه که اهل بیت پیامبر جایگاه والایی نزد پروردگار دارند، مقام و شأن فرزندان آنان نیز در نگاه مردم با احترام و تکریم همراه است و مردم به سادات که از خانواده پیامبر و از نسل پاک او به شمار می روند تبریک می‌گویند.
روز عید غدیر، روز ولایت است و در برنامه « صبح به وقت فرهنگ» مردم می توانند از طریق پیامک و تماس تلفنی این جشن بزرگ را به یکدیگر تبریم بگویند .
مجله صبحگاهی رادیویی « صلح وقت فرهنگ» برنامه ای زنده از گروه فرهنگ و جامعه است که از ساعت۶:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما