امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

استاد همایون خرم مهمان ویژه «با کاروان شعر و‌ موسیقی»

مشاهده ۱۶۱
۱۴۰۰/۰۵/۰۶- ۱۰:۱۵

قطعه «روزی تو خواهی آمد» از ساخته‌های زنده یاد همایون خرم با صدای محمد اصفهانی پنجشنبه ۷ مرداد از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه شماره ۳۰۵ «با کاروان شعر و‌ موسیقی» در جشن غدیر به پخش و بررسی قطعه «روزی تو خواهی آمد» از آثار استاد همایون خرم اختصاص دارد. این قطعه از آثار آهنگسازی استاد همایون خرم بر ترانه سعدی و محمدعلی شیرازی است که با صدای محمد اصفهانی اجرا شده و کامبیز روشن روان آن را تنظیم کرده است.
«روزی تو خواهی آمد» دومین قطعه اجرایی محمد اصفهانی از آلبوم تنها ماندم است. این آلبوم در سال ۱۳۷۹ منتشر شده و دارای ۹ قطعه موسیقی است.
همایون خرم نوازنده نامدار ویولن، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و عضو شورای عالی خانه موسیقی از پیشگامان رونق و شکوفایی رادیو در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ خورشیدی بود که تلاش‌های وافری جهت پیشرفت و پرورش نسل جدید موسیقی ایران انجام داد.
همایون خرم از جمله ملودی‌پردازان شاخص و ماندگار در تاریخ موسیقی ایران به شمار می‌رود و یکی از رموز ماندگاری این آثار غنای ملودیک و ارزش موزیکالیته و قدرت ملودی‌ها محسوب می‌شود. او در زمینه هنر و موسیقی مسولیت هایی چون عضویت در شورای عالی موسیقی رادیو، رهبری ارکستر سازهای ملی، استاد دانشکده موسیقی ملی و هنرستان شبانه، آهنگساز در برنامه‌های موسیقی ایرانی و به خصوص برنامه گل ها، رهبری ارکستر گل ها و سولیست ویلن را در کارنامه خود ثبت کرده است.
برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» را به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و اجرای مریم واعظ پور، ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

امتیاز شما