امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

عیدانه «جوانه‌ها» رادیو فرهنگ در جشن غدیر

مشاهده ۱۴۷
۱۴۰۰/۰۵/۰۶- ۱۰:۱۷

مجله «جوانه‌ها» رادیو فرهنگ پنج شنبه ۷ مرداد ماه به موضوع عید غدیر خم اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «جوانه‌ها» در بخش اصلی به مناسبت جشن غدیر، به بخش عیدانه اختصاص دارد. در بخش ما می توانیم هم ماجرای حجه الوداع و غدیر خم روایت می‌شود. کتاب «غدیر چشمه ای در کویر» اثر مریم نوابی نژاد در بخش دیگری از این برنامه معرفی می‌شود. در این کتاب به موضوع علی‌بن ابی‌طالب (ع)، امام اول، اثبات خلافت و داستان و ادبیات کودکان و نوجوانان پرداخته شده است. در بخش خوشمزه نیز شیرینی آردی نارگیلی آموزش داده می‌شود. گردشگری عنوان دیگری از این برنامه است که از طریق امواج رادیویی شنوندگان را به مسجد کوفه می‌برد.
شنوندگان این برنامه در بخش معرفی مشاهیر با کتاب نهج البلاغه که برگزیده‌ای از گفته‌ها و نوشته‌های حکیمانه امیرالمومنین (ع) آشنا می‌شوند.
این کتاب توسط گروهی از علما به دلیل محتوی غنی و همچنین بلاغتش، به «اخ‌ القرآن» برادر قرآن نامگذاری شده است. برخی از ادیبان عرب، فصاحت و بلاغت نهج‌البلاغه را ستوده‌اند. این کتاب در سه قسمت خطبه‌ها، نامه‌ها، کلمات قصار دسته بندی شده است. امام در بسیاری از خطبه‌‌ها، مردم را به انجام دستورات الهی و ترک محرمات دعوت کرده و در بخشی از نامه‌ها که خطاب به فرمانداران است، آنها را به رعایت حق مردم سفارش کرده است.
برنامه «جوانه‌ها» را به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی، ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

امتیاز شما