امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پرویز پرستویی با «بید مجنون» در شبکه هیسپان تی‌وی

مشاهده ۲۳۶
۱۴۰۰/۰۵/۰۹- ۱۲:۴۶

برنامه «سینمای ایرانی» هیسپان تی وی در این قسمت به نمایش و بررسی فیلم سینمایی «بید مجنون» به کارگردانی مجید مجیدی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از کارشناسان به بررسی آن می‌پردازد، در این قسمت با حضور بهرنگ ملک محمدی و خدایار قاقانی، دو منتقد سینما، «یبد مجنون» را به بوته نقد می‌گذارد.

در این برنامه، بعد از معرفی کارنامه مجید مجیدی و مروری اجمالی به فیلم های این کارگردان ایرانی، بهرنگ ملک محمدی و خدایار قاقانی به معرفی «بید مجنون» و تشریح استعاره‌های پنهان در این فیلم سینمایی می‌پردازند. در پایان برنامه، مخاطبان اسپانیایی‌زبان به تماشای این فیلم ایرانی خواهند نشست.

پرویز پرستویی، رویا تیموریان، لیلا اوتادی، آفرین عبیسی، محمود بهرازنیا، شراره دولت آبادی، ملیکا اسلافی، احمد جواهری و رضا ناجی از جمله بازیگران «بید مجنون» هستند.

در خلاصه این فیلم آمده است: «بید مجنون» روایتی از لغزش ایمان مردی به نام یوسف است که بینایی خود را در دوران کودکی از دست داده و در دوران میانسالی با انجام یک جراحی بینایی اش را به دست می‌آورد . بازیگر نقش اول قصه بید مجنون که در دوران نابینایی با خدای خود عهد بسته بود که اگر فرصت دیدن دنیا را بیابد تنها در راه خداوند قدم برمی دارد، بعد از رسیدن به مراد، عهدش را فراموش کرد و راه گناه را در پیش می‌گیرد اما با ازدست‌دادن دوباره بینایی اش باز هم ملتمسانه به درگاه حق تعالی باز می‌گردد و راه توبه و استغفار را در پیش می‌گیرد...

برنامه «سینمای ایرانی» (Cine Iraní ) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه‌های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستورکار دارد. این برنامه امروز شنبه نهم مرداد ماه ساعت 19:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن در ساعت های 10:30 و 22:30 روز یکشنبه پخش می‌شود.

امتیاز شما