امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

«به اضافه ورزش» برنامه‌ ای با قدمت چندساله از آنتن رادیو ورزش

مشاهده ۵۲۵
۱۴۰۰/۰۵/۱۱- ۱۰:۲۵

برنامه «به اضافه ورزش» هر روز با نگاهی جامعه شناختی به ورزش، شنوندگان شبکه رادیویی ورزش را همراهی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «به اضافه ورزش» با رویکردهای مختلفی به ورزش می‌ پردازد و هر روز از ساعت ۱۲ به مدت یک ساعت به تهیه کنندگی صدف سبحانی و گویندگی شهرام نوروزی از رادیو ورزش، موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز پخش می‌ شود.

برای  آشنایی بیشتر با ویژگی‌های این برنامه  با صدف سبحانی، تهیه کننده این برنامه گفت وگو کرده این که می خوانید، 


*در ابتدا ضمن توضیحاتی درباره این برنامه، از هدف و رویکرد برنامه «به اضافه ورزش» هم برایمان بگویید.

هدف و رویکرد برنامه «به‌ اضافه ورزش» کالبدشکافی موضوعات فرهنگی در حوزه ورزش است. فرهنگ هم شامل شاخه‌ های بسیاری از جمله هنر، رسانه، جامعه‌ شناسی، روان‌ شناسی، اخلاق، اقتصاد، سیاست و... است. هر آن‌ چیزی که در حوزه فرهنگ تعریف می‌ شود، ما در این برنامه به آن می‌ پردازیم.

*چرا «به اضافه ورزش»؟ چرا این نام‌ را برای این برنامه انتخاب کردید؟
در هر برنامه ما ورزش را با یکی از شاخه‌ های فرهنگ بررسی می‌کنیم. یعنی مثلاً شنبه‌ها ورزش به‌ اضافه جامعه‌شناسی، روزهای یکشنبه ورزش به‌ اضافه هنر، روزهای دوشنبه ورزش به اضافه اقتصاد، روزهای سه‌شنبه رسانه به‌اضافه ورزش، چهارشنبه درباره مدیریت ورزش، پنجشنبه‌ ها درباره دیپلماسی ورزش و روزهای جمعه هم از گام دوم انقلاب و ورزش صحبت می‌کنیم. یعنی به نوعی ورزش به‌ علاوه یکی از این شاخه‌ها شده و به‌ همین علت ما این نام را برای این برنامه انتخاب کردیم.

*برنامه از چه زمانی شروع شده و تا چه مدت در کنداکتور رادیو ورزش هست؟

این برنامه قدمت خیلی زیادی در رادیو دارد و شاید از حدود ۷ الی ۸ سال پیش در کنداکتور با نام های مختلف «فرهنگ و ورزش»، «ورزش و جامعه» و در حال حاضر هم به اسم «به‌ اضافه ورزش» است.

*این برنامه برای جذب مخاطبان رادیو ورزش چه کاری را انجام داده است؟

این برنامه مخاطبان بسیاری دارد. مباحثی که در این برنامه مطرح می‌ شود از سری موضوعاتی است که در برنامه‌های دیگر، کمتر به آن پرداخته شده است و ما خیلی موشکافانه و جزئی، مسائلی که در ورزش وجود دارد و رسانه‌ های دیگر کمتر به آن می‌ پردازند را بررسی می‌ کنیم. موضوعات بکری که ممکن است اصلا توجهی به آن نشود و همین بکر بودن باعث جذب مخاطب برنامه می‌ شود. سعی کردیم که در این برنامه از آیتم‌ های تولیدی با توجه به موضوع انتخاب شده، استفاده و به ابعاد مختلف آن توجه کنیم. به‌ عنوان مثال در آیتمی‌که امید فراغت آن را تهیه می‌ کند، موضوع برنامه را از منظر پژوهشی و تحقیقی بررسی کرده و در آیتم دیگر نیز، هوتن خداپرست موضوع برنامه را از دید جهانی و بین‌المللی نگاه می‌ کند. این اقدامات هم باعث می‌ شود تا مخاطب همراه ما باشد.
البته امیدوارم که توانسته باشیم رضایت خاطر شنوندگان را جلب کنیم.

گفتنی است عوامل برنامه «به اضافه ورزش» در بعضی از روزها تغییر می‌ کند.

تصاویر

امتیاز شما