امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

طرح قرآنی 1455 در شبکه سهند و شبکه قرآن

مشاهده ۴۱۰
۱۴۰۰/۰۵/۱۱- ۱۲:۵۳

برنامه طرح قرآنی 1455 امروز از شبکه سهند و از طریق امواج شبکه تلویزیونی قرآن تقدیم علاقمندان این برنامه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  در این طرح کشوری که از تیرماه آغاز شده و تا شهریورماه به روی آنتن می رود، مراکز استانی قاریان و حافظان ممتاز هر استان را در گروه سنی نوجوانان و جوانان به بینندگان شبکه قرآن معرفی می‌کنند.

سهم صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در این طرح پنج برنامه می‌باشد که به تهیه کنندگی محمد بشیری تقدیم بینندگان می‌شود. بشیری در هر قسمت از این برنامه زنده تلویزیونی از چهار نفر از قاریان و حافظان ممتاز و همچنین خانواده‌های آنان دعوت میکند تا ضمن رقابت نوجوانان و جوانان قرآنی حول موضوع برنامه ، با خانواده‌های آنان هم از نزدیک به گفتگو بنشیند. در این گفتگوها مسائلی چون چگونگی مراحل حفظ قرآن ،مدت زمان مورد نیاز برای حفظ و تثبیت آیات، تاثیرگذاری قرآن بر زندگی فرزندان آنان و .. بررسی می‌شود.

معرفی موسسات قرآنی فعال و موفق در سطح استان یکی دیگر از آیتم های این برنامه است.

گفتنی است طرح قرآنی امسال به مناسبت هزار و چهارصد و پنجاه و پنجمین سال نزول قرآن با مشارکت نهادهای فرهنگی و امور قرآنی و همچنین چهار معاونت صدا و سیما اجرا می‌شود و شعار برنامه امسال " قرآن ، امید ، زندگی " است. قرار است شرکت کنندگان در این رقابت قرآنی آیاتی با موضوعات بشارت و آینده روشن ؛ امید به مغفرت و گشایش مادی و معنوی ؛ مهربانی، برّ و احسان ؛ شکر ؛ ولایت و ولایت‌پذیری؛ خانواده ؛ زیست مجازی، زیست حقیقی؛ تواصی به حق؛ حق الناس و عقل، فکر و علم را قرائت یا تشریح میکنند.

این برنامه امروز از ساعت 17:15 به مدت 25 دقیقه به روی آنتن شبکه قرآن سیما می رود. در این برنامه بشیری تهیه کننده، جدی کارگردان و شوقی مجری است.

امتیاز شما