امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

بانکدار ارشد سوئیسی در مستندی از شبکه هیسپان تی وی

مشاهده ۱۹۹
۱۴۰۰/۰۵/۱۱- ۱۳:۱۸

مستند «افشاگری در بهشت» که به انتشار اسنادی از ابعاد وسیع فرار مالیاتی بانک های سوئیس توسط یکی از کارمندان بانک این کشور می‌پردازد، روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند به کارگردانی دیوید للوپ، زندگی رادولف المر، بانکدار ارشد یکی از بانک های سوئیس را نشان می دهد که از سال 2009 دست به افشاگری می زند و مدارکی منتشر می‌کند دال بر اینکه بانک های سوئیس فرار مالیاتی گسترده‌ای انجام می دهند.

در این مستند، مبارزه المر با سیستم بانکداری سوئیس به تصویر کشیده می‌شود؛ تقابلی که حتی به همکاری او با وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس در انتشار اسنادی محرمانه مبنی بر فرار مالیاتی بانک های سوئیس ختم شد و در پی این اقدام، دادگاه این کشور در سال 2011، المر را به شش ماه حبس محکوم کرد.

گفت‌وگو با همسر رادولف المر و صحبت های وی درباره مشکلاتی که در پی اقدامات المر برای آن‌ها به وجود آمده و مصاحبه با برخی اقتصاددانان در خصوص سیستم بانکداری سوئیس و فرار مالیاتی آن‌ها از دیگر بخش های این مستند خواهد بود.

مستند «افشاگری در بهشت» در دو روز متوالی از سه‌شنبه 12 مرداد ماه ساعت 04:30 روی آنتن خواهد رفت. بازپخش این مستند نیز همان روز در ساعت های 09:00، 15:00 و 21:30 به سمع و نظر اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان می رسد.

امتیاز شما