امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تجلیل از حضور درخشان کارشناسان فنی رسانه ملی در اجلاس رسانه‌های دیجیتال ABU

مشاهده ۲۲۳
۱۴۰۰/۰۵/۱۱- ۱۴:۳۲

امور بین الملل سازمان صداوسیما در مراسمی از متخصصان فنی این سازمان برای ارائه مقالات علمی در اجلاس رسانه‌های دیجیتال اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) با اهدای جوایز و سپاسنامه قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کامیار نیستانی، مدیر ارتباطات و همکاری‌های بین المللی امور بین الملل سازمتن صداوسیما، در این مراسم که امروز دوشنبه 11مرداد برگزار شد، با اشاره به تلاش همکاران معاونت توسعه و فنآوری رسانه، دراجلاس(ABU)  در سال 1399، گفت: در اجلاس رسانه‌های دیجیتال(DBS) این اتحادیه که به مدت چهار روز برگزار شد، کارشناسان فنی و امور بین الملل رسانه ملی توانستند در 7 کارگاه که به صورت آنلاین برگزار می‌شد مقالات شان را ارائه کنند که برای  رسانه ملی افتخار آفرین و رویداد مهمی‌بود.

وی افزود: سال گذشته مقالات علمی موفقی از کشورمان در این اجلاس ارائه شد که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) سازمانی غیردولتی و غیر انتفاعی است که در سال 1964 میلادی تأسیس شده است و یکی از بزرگترین اتحادیه‌های رادیو تلویزیونی در جهان به شمار می رود. این اتحادیه دارای 260 عضو از 70 کشور جهان است و طیف گسترده‌ای از خدمات فنی و آموزشی توسط این اتحادیه به اعضای آن ارائه می‌شود. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز عضو این اتحادیه است که در چند سال اخیر به یکی از فعال ترین اعضای این اتحادیه تبدیل شده است.

یکی از رویدادهای مهم این اتحادیه برگزار می‌شود، اجلاس برودکست دیجیتالDigital Broadcasting Symposium (DBS) است که شامل کنفرانس ها، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاهای صنعتی است و به منظور ارائه آخرین فناوری‌ها، دستاوردها و خدمات صنعت رسانه از سراسر جهان برگزار می‌شود.

با توجه به همه گیری بیماری کرونا، اجلاس(DBS) از تاریخ 16 تا 19 فروردین 1399 به صورت مجازی برگزار شد که در این دوره 53 سخنران از کشورهای گوناگون حضور داشتند و به ارائه مطالب علمی و فنی در حوزه فناوری‌های برودکست پرداختند.

امتیاز شما