امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
«جریان خاورمیانه» به سراغ انفجار بیروت رفته است؛
«جریان خاورمیانه» به سراغ انفجار بیروت رفته است؛

نماینده مجلس لبنان از انفجار بزرگ می‌گوید

مشاهده ۱۵۶
۱۴۰۰/۰۵/۱۱- ۱۴:۵۶
تعداد بازدید:156

انفجار بیروت و روشن نشدن ابعاد آن پس از گذشت یکسال دستمایه موضوعی برنامه «جریان خاورمیانه» (Midea Stream) قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» شبکه پرس تی‌وی به بهانه گذشت یک سال از وقوع انفجار بزرگ در بیروت که به کشته شدن ۲۱۸ نفر و زخمی‌شدن بیش از ۷ هزار تن و ویرانی بخش عظیمی از شهر منجر شد، به بررسی زوایای آن و عدم تحقیق مکفی در رابطه با این فاجعه می‌پردازد.
این برنامه تشریح می‌کند که مقامات لبنان در ابتدا قول داده بودند تحقیقات سریع را در مورد این انفجار انجام و نتایج آن را ظرف ۵ روز به اطلاع عموم برسانند اما پس از گذشت یک سال نه تنها خبری از این نتایج نیست که جواب اعتراض خانواده‌های قربانیان نیز ضرب و شتم پلیس بوده است.
دکتر ابراهیم موسوی، نماینده مجلس لبنان به عنوان میهمان برنامه به بررسی ابعاد انفجار بیروت و تاثیر آن بر بحران‌های مالی و سیاسی لبنان می‌پردازد.
مروه عثمان، مجری و تهیه کننده «جریان خاورمیانه» از این نماینده نزدیک به گروه حزب الله در مجلس لبنان می‌خواهد که ارزیابی‌اش از وضعیت کنونی این کشور را ارائه دهد و از او می‌پرسد که حزب‌الله چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد تا از برقراری عدالت برای بازماندگان انفجار بزرگ مطمئن شود؟
برنامه «جریان خاورمیانه» سه‌شنبه ساعت 21:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت 10:00، 17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود.

امتیاز شما