امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به همت معاونت توسعه و فناوری رسانه
به همت معاونت توسعه و فناوری رسانه

بهینه سازی و بازسازی امکانات فنی شبکه های استانی خوزستان و مازندران

مشاهده ۱۶۳
۱۴۰۰/۰۵/۱۱- ۱۵:۲۳
تعداد بازدید:163

به همت معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی سیستم برودت ایستگاه آغاجاری در صداوسیمای خوزستان ترمیم و بهینه سازی و در شبکه استانی مازندران هم استودیوی تولید سیما بازسازی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ترمیم و بهینه سازی سیستم برودت ایستگاه آغاجاری در مرکز خوزستان: عملکرد مناسب تأسیسات برودتی در هر ایستگاهی به خصوص در مناطقی با آب و هوای گرم و مرطوبی همچون خوزستان از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به افزایش تجهیزات و تغییر در چیدمان تجهیزات فرستنده در ایستگاه آغاجاری، افزایش برودت سالن فرستنده امری ضروری و اجتناب ناپذیر بود از طرفی با توجه به محدودیت های مالی امکان خرید و افزایش تجهیزات برودتی امکان پذیر نبود، به همین علت پس از بررسی‌های فنی توسط اداره کل ساختمان و تاسیسات معاونت توسعه و فناوری رسانه، اقدامات مختلفی برای تامین دمای مطلوب و مناسب برای تجهیزات و تاسیسات انجام گرفت.
اجرای فونداسیون، ساخت و نصب و رنگ آمیزی سازه محل استقرار پکیج انجام و به موازات آن پس از تغییراتی در کانال کشی قدیمی، کانال کشی جدید اجرا شد. عایق حرارتی کانال ها یکی دیگر از مهمترین اقدامات صورت گرفته به شمار می رود. همچنین یک دستگاه پکیج سرمایی 20 تن موجود سرویس اساسی و اورهال شده و در محل جدید نصب و راه اندازی شد و یک دستگاه پکیج سرمایی مستعمل موجود به ظرفیت 16تن نیز پس از تعمیر اساسی و اُوِرهال در مدار قرار گرفت.

بازسازی استودیوی تولید سیما در مرکز مازندران: نظر به تغییر و تجهیزات جدید از جمله تجهیزات صدا و تصویر در استودیوی تولید سیمای مرکز مازندران، نیاز به تغییرات و بازسازی استودیو نیز امری اجتناب ناپذیر بود که برای بازسازی استودیو فعالیت های متعددی توسط اداره کل ساختمان و تاسیسات معاونت توسعه و فناوری رسانه صورت گرفت. اجرای کف پوش رژی به مساحت 90 متر مربع، تعویض تایل های آکوستیک استودیو و تغذیه برق تمامی تجهیزات صدا و تصویر از UPS مرکزی، ترمیم میزهای نور، اصلاح سیستم ارت تجهیزات صدا و تصویر و کابل کشی برق رک های صدا و تصویر و تعویض تمام فیوزهای تابلو برق، اصلاح و تجهیز سیستم نور استودیو و در نهایت رنگ آمیزی و ترمیم های ساختمانی در رژی و استودیوها از جمله این اقدامات بود.

امتیاز شما