امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
معاون برون‌مرزی صداوسیما در دیدار با دبیر اجرایی سازمان منطقه‌ای آلبا:
معاون برون‌مرزی صداوسیما در دیدار با دبیر اجرایی سازمان منطقه‌ای آلبا:

از ظرفیت رسانه‌ای هیسپان تی‌وی برای مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا در آمریکای لاتین استفاده می‌کنیم/ ضرورت تقویت همگرایی ملت‌های منطقه حول محور حمایت

مشاهده ۲۶۱
۱۴۰۰/۰۵/۱۳- ۱۰:۵۳
تعداد بازدید:261

ساچا یورنتی سولیس، دبیر اجرایی سازمان منطقه‌ای آلبا با حضور ضمن بازدید از اتاق خبر و استودیوی پخش شبکه اسپانیایی‌زبان هیسپان تی وی با دکتر پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی رسانه ملی و دکتر علی اجاره‌دار، مدیر این شبکه اسپانیایی زبان گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ساشا یورنتی دبیر اجرایی سازمان منطقه ای آلبا (اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما) که برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید کشورمان، به تهران سفر کرده است، در این دیدار ضمن اشاره به اهداف مشترک میان کشورهای امریکای لاتین و ایران، به اهمیت رسانه در دنیای امروز پرداخت.
وی همچنین بر لزوم تقویت مناسبات و بهره‌گیری هر چه قوی‌تر از ظرفیت رسانه‌های ضدامپریالیستی نظیر شبکه بین‌المللی هیسپان تی وی در راستای پیشبرد اهداف مشترک تأکید کرد.
پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی صداوسیما نیز گفت: با توجه به نقش‌آفرینی مؤثر نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی قدرتمندی چون سازمان آلبا، اکنون زمان آن است که همه ظرفیت‌های موجود در منطقه آمریکای لاتین، برای مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا متحد شوند.
وی افزود: نقش رسانه‌ها در این زمینه، نقشی سرنوشت‌ساز و انکارنشدنی‌ است و در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران نیز تمام توان رسانه‌ای خود را که به‌طور ویژه در قالب شبکه اسپانیایی‌زبان هیسپان‌ تی‌ وی تبلور یافته، به کار گرفته است.
معاون برون‌مرزی رسانه ملی همچنین با تأکید بر نقش رسانه‌های مستقل و حامی حقوق مظلومان و ملت‌های تحت‌ستم، تصریح کرد: ما به‌عنوان متولی بخشی از مهم‌ترین رسانه‌های خط مقابل رسانه‌های جریان اصلی، راهبرد حمایت از مردم فلسطین را که در آمریکای لاتین نیز جایگاه قابل توجهی در میان ملت‌های منطقه دارد، با قوت پیگیری می‌کنیم و امیدواریم سازمان آلبا نیز از این زمینه همگرایانه مهم و سویه ضدسلطه آن برای تقویت بنیان‌های منطقه‌ای نهایت استفاده را ببرد.
اتحادیه آلبا در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۰۴ به عنوان طرحی ابتکاری از سوی هوگو چاوز رئیس جمهوری سابق ونزوئلا مطرح شد و در توافق با فیدل کاسترو رهبر پیشین کوبا شکل گرفت. جمعیت کشورهای حوزه آلبا حدود ۷۴ میلیون نفر و مقر آن در کاراکاس پایتخت ونزوئلا است.
یورنتی سولیس در حاشیه این دیدار، در مصاحبه‌ای اختصاصی به پرسش‌های خبرنگار هیسپان تی وی درباره مهم‌ترین چالش‌های کشورهای آمریکای لاتین و راهبردهای اتحادیه آلبا برای خروج از آن‌ها نیز پاسخ داد.

امتیاز شما