امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

نوای کاروان حسینی در شبکه اترک

مشاهده ۲۳۲
۱۴۰۰/۰۵/۱۶- ۱۳:۵۱

صداوسیمای خراسان شمالی در ایام محرم الحرام با برنامه‌ «با نوای کاروان» عزاداران حسینی را همراهی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو اترک برنامه «با نوای کاروان» را در دهه اول محرم روی آنتن می‌برد. این برنامه به تبیین اهداف قیام عاشورا با بهره گیری از حضور کارشناسان و صاحب نظران پرداخته و به برسی موضوعاتی مانند آثار محبت به امام حسین(ع) درکاهش جرم و جنایت، افزایش مشارکت‌های اجتماعی و دستگیری از نیازمندان در محرم، زنده نگه داشتن حماسه حسینی و کمک به ترویج امر به معروف و نهی از منکر، نقش بانوان، عزاداری در میان اهل سنت و کودکان و نوجوانان در حماسه عاشورا می‌پردازد. مداحی و مرثیه‌سرایی، معرفی هیأت‌های مذهبی فعال در شهر و روستاهای استان، معرفی آداب و رسوم مردم خراسان شمالی در محرم، گزارش از فعالیت‌های گروه‌های مختلف در ایام کرونا، مصاحبه با فعالان اجتماعی و انعکاس فعالیت جهادی و کمک های مؤمنانه مردم، گفت‌وگو با پیرغلامان حسینی و شعرا و نویسندگان مرتبط با محرم، گفت‌وگو با خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت، تلفن و پیامک‏ های مردمی از بخش‌های «با نوای کاروان» است.

این برنامه به تهیه کنندگی سمانه سفیدگر و گویندگی جواد اسکندری و زهرا محمدی از اول محرم هر روز ساعت 18 به مدت یک ساعت از صدای اترک به طور زنده پخش می‏ شود.

سیمای اترک هم در برنامه «با نوای کاروان» دهه اول محرم را گرامی می‌دارد و از حماسه‌ای بزرگ می‌گوید. در این برنامه با دعوت از کارشناسان مذهبی به نقش قیام امام حسین (ع) در زنده نگهداشتن اسلام پرداخته می‌شود. مداحی و گفت‌وگو با پیرغلامان، آداب و رسوم مردم خراسان شمالی در محرم، چگونگی فعالیت حسینیه‌ها در شهر و روستاهای استان در روزهای کرونایی، ارتباط با شهرهای مذهبی، پویش مردمی «هر خانه یک حسینیه»، گزارش مردمی، گزارش زنده از عزاداری عاشقان اهل بیت (ع) در تکایا و حسینیه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیام‌های مردمی از بخش های گوناگون برنامه «با نوای کاروان» است.

این برنامه به تهیه کنندگی حسین علیزاده و با اجرای ابوذر شفیعی از اول محرم هر شب ساعت 21 به مدت یک ساعت در سیمای اترک به صورت زنده به تصویر در می‌آید.

تصاویر

امتیاز شما