امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

روز شمار محرم در صدا و سیمای فارس

مشاهده ۱۹۹
۱۴۰۰/۰۵/۱۷- ۱۱:۵۰

صدا و سیمای فارس با تهیه و پخش ویژه برنامه‌های مختلف در ماه محرم 1400، ماه عزای اشرف اولاد آدم را به حسینیه سیدالشهدا بدل می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در حوزه سیما ویژه برنامه‌های «تاسوعا و عاشورای حسینی»، «شیرخوارگان حسینی»، «مسیر عاشقی»، «احلی من العسل»، «شهادت امام زین العابدین» و « عزاداری محرم و صفر» در نظر گرفته شده است. این ویژه برنامه‌ها در ایام ماه محرم و صفر ساعت 10 پخش خواهد شد. برنامه‌های روزانه شبکه فارس هم با حال و هوای محرم و صفر تلاش می‌کند عزاداری مردم برای سالار شهیدان را به بهترین نحو پوشش دهد.

رادیو فارس با ویژه برنامه‌های مختلف همراه عزاداران حسینی است. به این مناسبت در دهه اول محرم دو ویژه برنامه «تکیه رادیو» ساعت 18:45 و «شب های محرم» ساعت 23 هر شب به صورت زنده از رادیو فارس پخش می‌شود.  ویژه برنامه‌های «محرم در روستا»، «ردیف ارادت»، «دل آوا»، «کتابستان»، «کوچه مهتاب»، «لب تشنگان عشق»، «قافیه‌های سرخ» و «شعری برای خورشید» هم در شب و روز دهه اول محرم روی آنتن رادیو فارس می‌رود. برنامه‌های روزانه رادیو فارس هم با بخش های متناسب این ایام تقدیم مخاطبان می‌شود.

معاونت خبر هم در بخش های خبری صداوسیمای استانی با پخش گزارش های مناسبتی ایام محرم و صفر و تبیین ویژگی‌های قیام امام حسین علیه السلام تلاش می‌کند در زمینه آگاهی بخشی به مخاطبان قدم بردارد. پخش آیین‌های عزاداری و سوگواری و سنت های حسنه مردم مناطق مختلف استان فارس در ایام محرم و صفر به وسیله ارتباط زنده با شهرستان‌ها و گزارش های تولیدی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده معاونت خبر شبکه استانی فارس است. همچنین با توجه به اینکه هر روز ایام محرم به نام یکی از شهدای کربلا نامگذاری شده در بخش های خبری به طور ویژه به روایت رشادت‌های این شهدا نیز پرداخته می‌شود.

معاونت فضای مجازی شبکه فارس در ایام محرم و صفر با تولید پادکست روز شمار محرم و برگزاری پویش «سلام بر حسین علیه السلام» با محوریت ترویج فرهنگ نذورات و اطعام حسینی ویژه مستمندان، همراه عزاداران حسینی است. تولید بسته‌های ویدیویی شب شعر عاشورا، ایجاد صفحه اختصاصی محرم در وب سایت فارس و پوشش عزاداری‌های محرم در قالب پوستر، عکس نگاشت و تقطیع برنامه‌های سیما از دیگر برنامه‌های حوزه فضای مجازی است.

تصاویر

امتیاز شما