امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
از لنز دوربین وحید فراهانی؛
از لنز دوربین وحید فراهانی؛

نگاهی متفاوت به جنگ سوریه در مستندی از شبکه هیسپان تی وی

مشاهده ۲۱۲
۱۴۰۰/۰۵/۱۷- ۱۳:۴۵
تعداد بازدید:212

مستند «چرا سوریه» به کارگردانی وحید فراهانی که روایتی متفاوت از بحران و جنگ سوریه را برای مخاطبان بین‌المللی ارائه می دهد، روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند به اتفاقات و مسائلی از جنگ سوریه می‌پردازد که تاکنون در رسانه‌های بین المللی بازگو نشده و یا کمتر از آن به آن پرداخته شده است. مستندساز در این فیلم تلاش کرده تا نشان دهد که نگاه غربی‌ها به جنگ در سوریه چگونه بوده و آن را چگونه بازنمایی کرده‌اند.

همچنین این مستند به دنبال یافتن پاسخی برای این پرسش است که دلیل حمایت بسیاری از کشورها از ایجاد بحران در سوریه چه بوده و این کشور چه اهمیتی برای آنان به ویژه آمریکا داشته و چرا قدرت های غربی و آمریکا اصرار به رفتن بشار اسد داشتند. همه این‌ها سبب می‌شود تا فیلمساز کم کم توجه خود را به دلایل اقتصادی پشت پرده این جنگ و در راس آن تامین انرژی و به طور خاص انتقال گاز قطر به اروپا معطوف کند و از طریق نشانه‌هایی که در حرف های مقامات کشورهای غربی و عربی کشف می‌کند، به حقیقت امر نزدیک شود.

مستند «چرا سوریه» به تهیه‌کنندگی مجتبی حسینی محصول سال 2020 شبکه پرس‌تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی زبانگردانی شده است. این مستند در دو روز متوالی از دوشنبه 18 مرداد ماه ساعت 04:30 روی آنتن خواهد رفت و بازپخش این مستند نیز همان روز در ساعت های 09:00، 15:00 و 21:30 به سمع و نظر اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان می رسد.

امتیاز شما