امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

«مسیر عاشقی» تصویرگر ارادت مردم استان فارس به سید و سالار شهیدان

مشاهده ۳۴۵
۱۴۰۰/۰۵/۱۹- ۱۲:۱۹

برنامه تلویزیونی «مسیر عاشقی» ویژه دهه اول ماه محرم هر شب به صورت زنده از سیمای فارس پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه در 13 شب نخست ماه محرم از حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام روی آنتن می رود. در برنامه «مسیر عاشقی» با دعوت از استادان حوزه و دانشگاه و کارشناسان دینی هر شب به یک موضوع از صفات یاران و دشمنان امام حسین علیه السلام در واقعه کربلا پرداخته می‌شود و با بیان مصادیق، ابعاد این واقعه تاریخی و عبرت آموزی از آن برای مخاطبان تبیین می‌شود. حضور فعالان هنری و فرهنگی در برنامه و بیان خاطرات و نمایش آثار آنان شامل عکس، کلیپ، آثار نقاشی و خطاطی و دیگر کارهای مرتبط با ایام شهادت سالار شهیدان از دیگر بخش های این برنامه است.

مناجات خوانی توسط مداحان و ذاکران و شاعران اهل بیت علیهم السلام، پخش مراسم های عزاداری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در نقاط مختلف استان فارس، قصه گویی و روایت این قصه در قالب نقاشی از سوی هنرمندان، بخش های دیگر برنامه «مسیر عاشقی» را تشکیل می دهد. در بخش دیگری از این برنامه با حضور بر مزار بزرگان و علمای دینی شهر شیراز مدفون در حرم مطهر شاهچراغ سخنان و فعالیت های آنان برای پاسداشت قیام امام حسین علیه السلام برای مخاطبان بیان می‌شود.

«مسیر عاشقی» به تهیه کنندگی الله بخش بهارسعدی، کارگردانی جلال قربانی و با اجرای مرادی تولید می‌شود.

این برنامه تا جمعه 22 مرداد از ساعت 22 به مدت یک ساعت روی آنتن می رود و از شنبه 23 مرداد تا شب شام غریبان ساعت 21:15 تا 22:30 به صورت زنده از سیمای فارس به تصویر در می آید.

 

 

 

تصاویر

امتیاز شما