امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تبریز ۲۳ شهریور میزبان پیرغلامان و خادمان حسینی است

مشاهده ۳۶۵
۱۴۰۰/۰۵/۲۰- ۱۱:۱۲

استاندار آذربایجان شرقی در نشست ستاد برگزاری هجدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی گفت: هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی ۲۳ شهریور ماه امسال به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی بر همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌های استان برای برگزاری باشکوه این رویداد فرهنگی و مذهبی تأکید کرد و افزود: این همایش باید در خور شأن درگاه با عظمت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شود. پورمحمدی تصریح کرد: همایش پیرغلامان حسینی فرصتی برای معرفی و تجلیل از پیشکسوتان و خادمان درگاه اباعبدالله حسین(ع) است و همه باید در برگزاری هر چه بهتر آن همکاری کنند.

مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز گفت: مراسم افتتاحیه هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی ۲۳ شهریور ماه مصادف با هفت صفر در محوطه مسجد کبود تبریز و مراسم اختتامیه آن 25 شهریور برگزار می‌شود. صفری افزود: ۲۴ شهریور هم مراسم شعرخوانی و همچنین مراسمی‌ برای به نمایش گذاشتن شیوه برگزاری دسته‌های عزاداری عجم و شاه‌حسین‌گویان تبریز برگزار خواهد شد. وی در ادامه با تشریح چارت تشکیلاتی این کمیته و  اعضا و شرح وظایف آن‌ها گفت: هفت کمیته تخصصی  برای این اجلاس از جمله تبلیغات و فضاسازی، علمی و فناوری، فرهنگی و هنری، تشکل های دینی و مردمی، اجرایی و اطلاع رسانی، امنیت و انتظامات و تدارکات و پشتیبانی تشکیل شده و شرح وظایف هر کدام از کمیته‌ها به رئیس کمیته از سوی استاندار آذربایجان شرقی ابلاغ شده است.

امتیاز شما